  • Data: 2021-09-13 06:06:15
    Temat: Re: Policja namierza komórkę
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 10 Sep 2021 23:55:02 +0200 (GMT+02:00), Eneuel napisał(a):
    > Eneuel
    >
    > Jestem pod wrażeniem po przeczytaniu opisu... Jeśli GSM ma taką
    > rozdzielczość, dlaczego komórkowy internet ma tak duże
    > opóźnienia?

    Zauwaz jak to kiedys dzialalo ... no ale teraz to juz nowsze sie
    stosuje.

    > Tak czy siak, potrzeba naraz co najmniej trzech BTSów. Znając
    > położenie przybliżone, można zadowolić się dwoma. Podobnie
    > wówczas, gdy odległość od któregoś jest bardzo mała?...

    Czesto te dwa wystarcza, bo wyznaczaja dwa nieduze obszary,
    a z innych informacji mozna jeden wykluczyc - np kierowca zglasza
    wypadek, to szukamy na drodze, a nie w polu ...

    > Pozostanie jednak spory kawałek ziemi do przeszukania, skoro
    > kwantem jest 550 metrów...

    Owszem, ale jesli idzie wyznaczonym szlakiem, to juz drobiazg.

    > W górach może być tylko jeden BTS w
    > zasięgu? -- ale równie dobrze właśnie tam może być dużo BTSów, by
    > było bezpieczenie...

    A zaplacisz?

    Pare lat temu zasieg w Tatrach byl kiepki. wiec jeden BTS, i to z
    trudem.
    Co ciekawe - w polskich Tatrach lepiej lapalo slowackie sieci.

    A na szczytach to nawet wegierskie byly widoczne ... ale podlaczyc sie
    nie dalo :-(

    > Ciekawe, jak wygląda współpraca
    > międzynarodowa i międzyoperatorska...

    Raczej kiepsko.

    > Tak czy siak, obstaję przy tym, że warto mieć sprawny GNSS i
    > praktyczną wiedzę posługiwania się tym dobrodziejstwem, dlatego
    > chyba warto ludzi kształcić w tym kierunku nie tylko
    > teoretycznie...

    jak najbardziej. i sprawdzac, czy metoda jeszcze dziala.

    > Nic jednak po tej wiedzy, gdy telefon jest poza zasięgiem, chyba
    > że jest pod ręką pocztowy gołąb...

    Chwila zasiegu wystarczy aby sms wyslac.
    Moze tez jakis inny turysta wyjsc w lepszy zasieg.

    J.