  • Data: 2011-01-19 22:49:03
    Temat: Re: Polityka bezpieczeństwa PWR PLIX vs niezawodność i wygoda.
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 19-01-11 21:34, f...@o...pl wrote:
    > 20 lub 200 punktów wymiany stosuje ustalone przez siebie zasady? - to
    > są tylko zapisy danej firmy - to nie jest bezwzględne prawo! W
    > dokumentacji przywołanego tu AMSIX nie ma wzmianki o tym, iż nie
    > przychylą się do potrzeb partnerów w interesach (to taką relację
    > klient-sprzedawca uznaję za najbardziej dojrzałą). Mamy wolny rynek, a
    > ja wierzę, że to potrzeby klienta wpływają na jego kształt. Wierzę, w
    > moc konkurencji - dlatego jestem ciekawy stanowiska nowego gracza,
    > jakim jest TPIX (lub innych punktów wymiany).

    Oczywiście. 20 lub 200 firm hurtowni dostarcza jabłka zielone, żółte i
    czerwone. A gdzie przychylenie się do potrzeb partnerów w interesach? A
    gdzie wolny rynek? Ja chcę niebieskie jabłka! Albo choć czarne!
    20 czy 200 ISP dostarcza protokół IP. A czemu nie przychylą się i nie
    dostarczą IPX albo DECnet? Ja tak chcę!

    > Nie rozumiem postawy "gdzie to jest wpiete po Twojej stronie to nas
    > nie interesuje". Gdzie tu interakcja z klientem? Przecież, można
    > nawiązać lepsze relacje z klientem - nawet bez realizacji jego
    > "zachcianek".
    > PLIX miał być rodzajem "głównego" łącza. Taki był plan, ponieważ to
    > jest PLIX! Niestety, tak nie może być. Spodziewałem się powodzi
    > pomysłów, rozpoznania potrzeb klienta, wsparcia specjalistów. No cóż,
    > należy się z tym pogodzić i podpiąć teraz tak jak dają. Takie
    > życie :-)))

    No tak, pomyliłeś raczej usługi. Punkt wymiany ruchu nie może być
    "głównym łączem". No to teraz doceń ten wolny rynek, zalej go powodzią
    pomysłów, rozpoznaj potrzeby klientów i udziel wsparcia specjalistów.
    Sieci będą walić drzwiami i oknami, żeby się podłączyć do tego nowego
    wspaniałego IX, który będzie tak interaktywny z klientami, że nawet TPSA
    się przyłączy.

    Żaden szanujący się punkt wymiany ruchu na świecie nie bawi się w jakiś
    wirtualne adresy szalejące między quaggami. Jak TPSA podchodzi poważnie
    do swojej usługi i będzie chciała wyjść poza horyzont "Stasiu i Jasiu
    zrobili osiedlówkę na pececie z linuksem", to też ustali jasne i
    konkretne zasady i będziesz miał kolejny powód do marudzenia.

    --
    Grzegorz Janoszka