  • Data: 2011-01-20 17:56:01
    Temat: Re: Polityka bezpieczeństwa PWR PLIX vs niezawodność i wygoda.
    Od: "Zboj" <z...@m...dot.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czemu nie 2 komplety sesji BGP z kazdym z routerow uniknie sie zbednych
    > announce/withdrawn z BGP i braku dostepnosci na czas renegocjacji sesji ?

    W wariancie PLIXowym - 1 IP/MAC na port, gdy masz dysył z kraju, a nie
    kabelkologię w PLIX DC, to co proponujesz też jest nie do zrobienia - chyba
    że kolokując dod. switcha w PLIX DC, ale czemu to bez sensu - już opisałem.
    Mimo wygłoszonej tutaj deklaracji o otwartości - PLIX ma swoje maniery i
    priorytety. Czasem nawet nie maskowane regulaminem, a zwykłym - nie, bo nie.

    Ale merytorycznie - niezależnie od oceny rozwiązania z VRRP - wariant 2
    sesji BGP na porcie do 1 odbiorcy, który spełniłby i Twoją propozycję i
    pewnie w jakimś sensie oczekiwania Rafała, wymagałby akceptacji 2 IP i 2 MAC
    na porcie. Trudno mi sobie wytłumaczyć, czym 2 pary mac-ip naruszają
    bezpieczeństwo względem 1 pary. Szczególnie, że w akceptowanej przez PLIX'a
    wersji, można wsadzić do PLIX DC switcha, zapiąć 2 pary portów i i tak zbić
    to później na 1 switchu wysyłając jakąś transmisją poza W-wę. W praktyce -
    dosył do W-wy i tak pozostanie 1, a transmisje zmiksują się w 1 transmisji,
    a później w 1 serwerowni odbiorcy. Dokłądnie tak samo, jak w 1 podsieci są
    obydwa routery PLIXowe. Takie 2 pary są więc bardzo dalekie od dramatycznej
    retoryki Sylwka o wpuszczaniu wszystkiego i braku filtrów na cokolwiek. No
    ale dramatyzm oświadczenia, zaklinanie się na bezpieczeństwo i eskalacja
    potencjalnych problemów, pozwalają na uduszenie przeciwnika i jego
    argumentacji. Kompletnie rpzy tym nie próbując wyjaśnić, co dokładnie np. 2
    pary ip-mac na porcie mogą nabroić, że należy ich tak kategorycznie zakazać.
    Wedle mojej skromnej wiedzy "nie popartej sesjami z 20 IXami" - ryzyko jest
    dokładnie takie samo, jak przy 1 parze ip-mac. Oczywiście pod warunkiem
    zachowania dokładnie takiej samej konfiguracji bezpieczeńśtwa w zakresie
    innych filtrów.

    I poważnie. Zamiast demagogii, że to może wywalić "kawał polskiego
    Internetu", chciałbym przeczytać - w jaki sposób.

    Pozdrawiam,

    --
    ---
    Zboj (Piotr Marciniak)