  • Data: 2011-01-19 23:44:18
    Temat: Re: Polityka bezpieczeństwa PWR PLIX vs niezawodność i wygoda.
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 18.01.2011 Sławek Lipowski <s...@l...org> napisał/a:
> [...]
    > dzięki VRRP (keepalived). Do tego momentu wszystko jest cacy. Można
    > serwisować maszynę wyłączając ją całkowicie, zestaw jest odporny na pad
    > jednej z maszyn.
    >
    > Kilka dni temu pojawił się wątek podpięcia tego układu do PLIXa i
    > spotkaliśmy się ze ścianą. Podobnie jak u wszystkich dostawców,
    > poprosiliśmy o trzy IPki z klasy stykowej, możliwość spięcia sesji BGP z
    > dwóch z nich i rozgłoszenia trzeciego jako next hop. W odpowiedzi
    > dowiedzieliśmy się, że pojedynczy port w PLIX to ze względów
    > bezpieczeństwa jedno IP i jeden adres MAC.
    Ja to powiem tak.

    Jestem w podobnej sytuacji. 2 routery na linuksie, z quagga. Co prawda inna
    dystrybucja, ale to znaczenia nie ma. Kilka lacz, w tym 2 IX-y.

    Przez dlugi czas zastanawialem sie czy nie zaprzac do tego wszystkiego vrrp.
    Ale doszedlem do wniosku ze pomysl jest bez sensu.

    Bo przeciez:
    - moje routerki nie padaja. Zbyt czesto.
    - lacza ktore mam nie padaja. Zbyt czesto.

    Jak lacze padnie - na drugim routerze musze zapewnic dzialanie calej sieci. Jak
    nie zapewnie - jest zonk. Jak router padnie - jak wyzej. Przy czym pad lacza
    zdarza sie czesciej niz pad routera. Jak router pada - to go wymieniam by nie
    padal. A prace serwisowe poprzedzam ip neigh XXX shutdown ;)

    W ten sam sposob zakladam ze plix, jako kolejne moje lacze moze pasc. I
    nieplanowany pad plixa zdarzy sie czesciej niz nieplanowany pad mojego routera.
    Wiec - zabawy w vrrp u mnie na styku do plixa maja sredni sens.

    A teraz spojrzmy z drugiej strony. Chlopaki z PLIX-a staraja sie utrzymac
    dzialanie PLIX-a. Dopuszczanie do tego by klient zaczal im siac kilkoma macami
    - moze doprowadzic do tego ze zrobi jakas brzydka petelke - ergo plix
    przestanie dzialac. I dla mnie, jako zadowolonego klienta plixa, ktorym
    otrzymuje obecnie jakies 35% ruchu bardziej liczy sie to ze ten ruch bedzie
    "prawie zawsze" niz to ze plix bedzie miec jednego klienta wiecej ktory
    podwyzszy moj download na plixie o 1%.

    > Z AC-Xem spięliśmy się w ten sposób bez problemu. PLIX zaproponował
    > zakupienie 3 portów, żeby mieć 3 adresy IP...
    acx w l3? czy l2? Jezeli l3 - ma zasieg lokalny przeciez. Wiec potencjalny
    problem by dotyczyl tylko Twojego wezla.

    > Macie jakieś pomysły, jak to rozwiązać bez generowania nieuzasadnionych
    > kosztów? Chcielibyśmy zachować możliwość położenia jednej (dowolnej) z
    > maszyn bez degradacji ruchu.
    moze wsadzic osobny router w plixie? jakas puszke 1U zdolna uciagnac ruch jaki
    macie do plixa - a miedzy nim a Twoimi dwoma routerami bawic sie w ulepszanie
    bgp? :)

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/