  • Data: 2011-01-21 14:55:04
    Temat: Re: Polityka bezpieczeństwa PWR PLIX vs niezawodność i wygoda.
    Od: obeer <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jan 20, 6:56 pm, "Zboj" <z...@m...dot.pl> wrote:

    > Mimo wyg oszonej tutaj deklaracji o otwarto ci - PLIX ma swoje maniery i
    > priorytety. Czasem nawet nie maskowane regulaminem, a zwyk ym - nie, bo nie.

    Bardzo lubię takie wypowiedzi - to tak jak w PiSie - rzucasz tekst,
    sam tylko wiedząc o co w nim chodzi.
    Pewnie też masz swoją prawdę i ona jest najTwojsza :P

    > Ale merytorycznie - niezale nie od oceny rozwi zania z VRRP - wariant 2
    > sesji BGP na porcie do 1 odbiorcy, kt ry spe ni by i Twoj propozycj i
    > pewnie w jakim sensie oczekiwania Rafa a, wymaga by akceptacji 2 IP i 2 MAC
    > na porcie. Trudno mi sobie wyt umaczy , czym 2 pary mac-ip naruszaj
    > bezpiecze stwo wzgl dem 1 pary.

    Przykro mi to czytać, jeżeli nie wiesz co mogą zrobić 2 mac-addressy w
    sieci L2 wpięte na jednym porcie, to zastanawiam się co robisz w swoim
    biznesie.
    Nigdy nie zdarzyło Ci się, żeby klienci mając na końcu switcha
    zapinali sobie dwa kabelki jeden w drugi i robili pętle?

    http://www.mnc.pl/aktualnosci/regulamin/
    § 5, pkt. 9
    Administrator zablokuje publiczne IP w przypadku wystąpienia
    zagrożenia sieci związanego z przyznanym publicznym IP, w
    szczególności w przypadku: a. udokumentowanych prób włamań na
    komputery w sieci MNC lub w Internecie lub podobnej działalności, np.
    skanowania sieci i innych działań mogących stanowić przygotowanie do
    włamania;
    odnotowania rozpowszechniania z danego IP sprzecznej z prawem treści,
    w tym spamu, nielegalnego oprogramowania, itp;
    udostępniania w oparciu o przyznane IP zasobów innych komputerów i
    urządzeń sieci MNC, które nie posiadają własnych adresów publicznych;
    stwierdzenia braku zabezpieczeń komputera, o których mowa w pkt. 4;
    odnotowania uporczywych prób włamań z Internetu na przyznany
    Abonentowi adres publiczny;
    odnotowania faktu blokady klas adresowych sieci MNC na serwerach
    wewnętrznych w oparciu o działania danego Abonenta w sieci;
    innych działań naruszających bezpieczeństwo Abonentów, sieci lub normy
    prawne.
    W podanych wyżej sytuacjach, Administrator może odmówić odblokowania
    lub powtórnego przyznania publicznego IP danemu Abonentowi.

    > Takie 2 pary s wi c bardzo dalekie od dramatycznej
    > retoryki Sylwka o wpuszczaniu wszystkiego i braku filtr w na cokolwiek. No
    > ale dramatyzm o wiadczenia, zaklinanie si na bezpiecze stwo i eskalacja
    > potencjalnych problem w, pozwalaj na uduszenie przeciwnika i jego
    > argumentacji.

    Piotrze, ty chyba żyjesz w innym świecie niż reszta ludzi. Uważasz, że
    wszyscy chcą robić Ci na złość?
    Rozumiem, że chcesz na siłę pokazać, że ktoś Ci broni takiego
    rozwiązania jakiego byś sobie życzył?

    to ja też pozwolę sobie pomarzyć:
    W .pl można przekroczyć prędkość o 10km/h, w .se tylko o 1km/h i za to
    oberwać mandat.
    Co za paskudni Szwedzi, że tak chcą karać. Ja bym chciał, żeby dało
    się podróżować autostradami bez limitu.

    Kompletnie rpzy tym nie pr buj c wyja ni , co dok adnie np. 2
    > pary ip-mac na porcie mog nabroi , e nale y ich tak kategorycznie zakaza .
    > Wedle mojej skromnej wiedzy "nie popartej sesjami z 20 IXami" - ryzyko jest
    > dok adnie takie samo, jak przy 1 parze ip-mac. Oczywi cie pod warunkiem
    > zachowania dok adnie takiej samej konfiguracji bezpiecze twa w zakresie
    > innych filtr w.

    A wg nas ryzyko jest dużo wyższe, przy 1 macu możemy je praktycznie
    wykluczyć.
    Jeśli klient wepnie się 2 portami i będzie miał po 1 różnym
    macaddressie na każdym, to w przypadku wykrycia pętli switch zablokuje
    jego port lub zdropuje ruch z danego portu.
    W przypadku gdy mamy 2 macaddressy na jednym porcie, wykrycie pętli i
    zablokowanie ruchu z niego jest dużo trudniejsze.

    Masz rację co do jednego: robimy to dla naszej wygody i upieramy się,
    że nasze rozwiązanie jest bezpieczne.
    Mamy do tego prawo, tak samo jak Ty do krytykowania tego podejścia.

    I nie raz zmieniamy nasze podejście do różnych spraw, aby być bardziej
    użyteczni dla naszych uczestników.
    Pewnie i to podejście się kiedyś zmieni (tylko krowa nie zmienia
    zdania), ale na razie ze względów technicznych i przyjętej polityki
    bezpieczeństwa stosujemy się do tego co krytykujesz.

    Zastanów się, proszę, czy gdybyś był na naszym miejscu, to byś tak
    łatwo i beztrosko pozwalał wszystkim na robienie czego sobie chcą.
    Pewnie może i kiedyś tak było u Ciebie, u nas kiedyś również. Jednakże
    życie nauczyło nas tego, że musimy dbać o dobro naszych uczestników, a
    większość operatorów chce takiej polityki ze względu na swoje
    bezpieczeństwo.

    Sylwester