    Subject: Re: Portoptyp/krotka seria w Chinach
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Zbych <a...@o...pl>
    Date: Sat, 7 Nov 2020 10:59:27 +0100

    Ghost wrote on 07.11.2020 07:38:
    > Hey
    >
    > Ma ktos z Was jakies doswiadczenia w realizacji w Chinach calej plytki
    > razem z montazem? Albo przynajmniej namiary na jakies firmy godne polecenia?

    1. JLC, tanio, szybko i co najdziwniejsze dobrze. Części montują tylko
    ze swojej listy (https://jlcpcb.com/parts) i tylko max. 10 elementów z
    listy "extended". Jeśli dopiero projektujesz i możesz użyć części tylko
    z ich listy, to jest to bardzo fajne rozwiązanie, ale tylko do prototypów.

    2. AllPcb, drożej, wolniej, ale kupują wszystkie części pod twoje
    zamówienie (przez to ceny części są też wyższe niż w JLC). Tylko muszą
    to być części dostępne w Chinach albo u międzynarodowych dystrybutorów
    (np. mouser i o dziwo TME). Ja zazwyczaj podaje im gotowe numery części
    z LCSC. Wady: nie dotrzymują terminów realizacji podanych na stronie a
    dodawanie BOMa do wyceny na stronie to jakaś masakra. Koniec końców i
    tak załatwiam wszystko z nimi przez Skype'a. Najważniejsza ich zaleta w
    porównaniu z polskimi montowniami to to, że nie usłyszysz tekstu "na
    kiedy wycena? Może za dwa tygodnie się wyrobię, bo dopiero wróciłam z
    urlopu", albo "termin realizacji to 8-10 tygodni".