    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Portoptyp/krotka seria w Chinach
    Date: Sun, 8 Nov 2020 08:43:09 +0100

    Ja mam takie doświadczenie, że ze trzy razy się przymierzałem.
    I za każdym razem wychodziło mi, że nie ma sensu.

    1. problem z częściami - chyba, że robisz jakąś prościznę, do której
    mają od ręki elementy. Jeśli nie - to terminy są absurdalne.
    A jeśli byś chciał konkretne elementy - np. danego producenta - to już w
    ogóle zapomnij.

    2. Cena wyższa niż montaż w PL.

    I dałem sobie spokój. Być może przy jakiejś poważnej ilości idącej w
    grube tysiące szt. to ma sens.
    Przy ilościach typu 100-200 szt. imo sensu nie ma.

    Jeśli masz w pobliżu jakąś firmę montującą - lepiej moim zdaniem robić w
    Polsce. Zdecydowanie mniejsze szanse, że coś pójdzie nie tak.

    > 2. AllPcb, drożej, wolniej, ale kupują wszystkie części pod twoje
    > zamówienie (przez to ceny części są też wyższe niż w JLC). Tylko muszą
    > to być części dostępne w Chinach albo u międzynarodowych dystrybutorów
    > (np. mouser i o dziwo TME).

    Ja próbowałem im zlecić montaż z elementów z TME - bezskutecznie.
    To znaczy musiałbym im sam je wysłać, co już logistycznie niweczy sens
    całości. Chyba, że jakaś zmiana zaszła w ostatnim czasie w tej sprawie.

    > tak załatwiam wszystko z nimi przez Skype'a. Najważniejsza ich zaleta w
    > porównaniu z polskimi montowniami to to, że nie usłyszysz tekstu "na
    > kiedy wycena? Może za dwa tygodnie się wyrobię, bo dopiero wróciłam z
    > urlopu", albo "termin realizacji to 8-10 tygodni".

    To prawda, że u nas terminy nie są wesołe - kiedy właśnie próbowałem się
    dogadać z ALLPCB, to oni powiedzieli mi termin 2 tygodnie od momentu
    otrzymania ode mnie części ( bo z TME nie chcieli sami kupić).
    Czyli de facto byłoby to lekko licząc 4-5 tygodni. No to jest podobnie
    jak w PL.

    Natomiast z pewnością opłaca się zamówić u nich PCB - i dać do
    zmontowania w PL, zamiast zamawiać w montowni także wykonanie płytek.
    Bo PCB od chińczyków dostaniesz po max. tygodniu - oczywiście kurierem,
    a u nas to dodatkowe 2-3 tygodnie do czasu montażu.

    W dodatku co by nie mówić - w PL masz możliwość jednak lepszej
    komunikacji. Ja wolę osobiście podjechać do firmy, pokazać co i jak,
    żeby nie było nieporozumień itp.