eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Data: 2012-01-18 11:04:57
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2012-01-18 10:36, Arek wrote:
    > W dniu 2012-01-17 18:53, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >> On 2012-01-17 14:50, Arek wrote:
    >>> W dniu 2012-01-17 13:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>> [...]
    >>>>>> Ja jedynie twierdzę, że nie można ufać zbytnio abs'owi a mieć
    >>>>>> świadomość
    >>>>>> innych możliwości "ratowania" się...
    >>>>>
    >>>>> A ja twierdzę, że piszesz rzeczy strasznie szkodliwe, bo ktoś to może
    >>>>> przeczytać i wziąć na poważnie.
    >>>>
    >>>> Najważniejsze jest ominięcie przeszkody, zminimalizowanie siły
    >>>> uderzenia
    >>>> a nie hamowanie za wszelką cenę.
    >>>
    >>> Ale to się ze sobą wiąże, bo hamując wytracasz prędkość, minimalizujesz
    >>> siłę uderzenia, oraz zwiększasz szansę na odzyskanie przyczepności czyli
    >>> ominięcie przeszkody.
    >>
    >> Jak już przyczepność straciłeś... to hamowanie conajwyżej sytuacje
    >> pogorszy a abs Cie od tego nie uchroni. Np. niespodziewany poślizg
    >> przedniej osi w zakręcie (podsterowność)... wciśniesz dodatkowo hamulec
    >> i jesteś w rowie Nadsterowność.. wciśniesz hamulec, obróci Cię... jestes
    >> w rowie.
    >
    > Na macie poślizgowej gdy to trenowałem to wcale nie było tak jak
    > opisujesz. Rozpędzam się skręcam, samochód jedzie proste i wciskam
    > hamulce. ABS zdecydowanie pomaga. Samochód traci prędkość i w końcu
    > łapie przyczepność ważne aby wyprostować koła, bo jak złapie na
    > skręconych to dzieją się rzeczy zupełnie nieprzewidywalne (np. dla mnie).

    Na macie nie z reguły nie zaczynasz od pośligu tylko od normalnej jazdy
    na śliskiej nawierzchni i w większości po prostej - zupełnie co innego.

    >> Ok, wystarczy... nie mam zamiaru nikogo do niczego przekonywać...
    >> uświadomić jedynie, że są inne sposoby radzenia sobie z trudną sytacją
    >> niż deptanie hamulca licząc na magiczne cechy ABS.
    >
    > Dla statystycznego kierowcy zaskoczonego poślizgiem nie ma innych
    > sposobów. Dodatkowo robienie cokolwiek innego co sprawi, że samochód się
    > jednak obróci, to jak podpisanie wyroku na siebie i pasażerów. Więc
    > Twoje rady są jak najbardziej niebezpieczne.

    Ja nikomu nic nie radzę. Ja uświadamiam o tym, że można nauczyć się
    czegoś więcej.
    Np. stopien drugi, trzeci tego szkolenia

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: