  • Data: 2020-07-31 18:32:55
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 31 Jul 2020 14:33:04 +0100, K

    > No ja licze, ze w perspektywie 7-8 lat od teraz bede mogl kupic wlasnie
    > cos takiego.

    Samochody na wodór są absurdalnie drogie (choć Mirai ma już ponad 12 lat) i
    nie zapowiada się na zmiany (dlatego niedawno zdaje się krajzler zarzucił
    dalsze prace). Jak popatrzeć na efektywność takiego wodorowca, który zużywa
    ekwiwalent 4L benzyny na setkę, to wygląda to słabo (bo gdzie jeszcze
    produkcja, więc wyjdzie dwa albo trzy razy tyle). Wybudowanie sieci stacji
    wodorowych będzie znacznie trudniejsze niż zwykłych stacji i stacji
    ładowania akumulatorów (tu infrastruktura już dawno istnieje wystarczy
    dostawić "dystrybutory"). Wg mnie wodór ma szansę tylko i wyłącznie w
    transporcie dużym. Szczególnie jak popatrzeć na potrzeby ludzi którzy
    realnie potrzebują samochodów z zasięgiem dziennym przeciętnie 60km -- od
    wielkiego dzwonu więcej. Czyli jak EV z zasięgiem 300-500km spadną do
    poziomu ich odpowiedników spalinowych, a powinno się to stać całkiem
    niedługo patrząc jak pikują ceny kWh w aku, to wodór upadnie, podobnie jak
    inne spaliniaki. Już nie mogę się doczekać aż te hałasujące, smrodzące,
    kapiące olejem po ulicach trupy w końcu odejdą w zapomnienie.

    --
    Pozdor
    Myjk