  • Data: 2020-08-01 13:44:00
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sat, 1 Aug 2020 11:20:52 +0200, cef

    > Nie przestawiają się,

    Oczywiście że się przestawiają, tylko kompletnie ślepy może tego nie
    dostrzegać. Spaliniaki to skońćzona technologia, dokłądnie tak jak
    skończoną technologią są kotły w nowoczesnych domach. To jest technologia
    która juzdawno dotarła do ściany, nic nowego się tutaj nie wykombinuje,
    wiele się nie polepszy, nie ma bata aby te trupy zasilić z OZE.

    > tylko dają jakieś małe okienko, żeby ten
    > wykreowany przez lobbystów popyt jakoś skonsumować.

    Lobbystami to są od lat koncerny naftowe i powiązane z nimi silnie koncerny
    samochodowe majace z tego tantiemy.No ale wyjaśnij mi w takim razie jak
    Niemcy, mając taką gospodarkę motoryzacyjną (spalinową) mogą sobie strzelać
    w stopę i nakazywać, idealnie prosperujacy przemysł samochodowy, zmieniać o
    180 stopni? Ja wiem że logika to skomplikowana jest, ale bez przesady. Weź
    otwórz oczy.

    > Niech rządy dają dotacje, to my trochę naprodukujemy tego,
    > ale opłacalne to specjalnie nie jest i dlatego na razie
    > nie ma sensu się angażaować ale jak coś można opchnąć
    > to warto przytulić pieniążki.

    Oczywiście, bo jak dotowane były spaliniaki (i nadal są, np. hybrydy) to
    jest super, ale jak się dotuje jeszcze czystsze i energooszczędne elektryki
    to jest źle.

    > Już niedługo będą sie tu toczyły dyskusje czy nazwać głupotą
    > zaśmiecanie środowiska bateriami tylko po to, żeby wypełnić chwilowe,
    > wykreowane przez lobbystów zapotrzebowanie na zasięg elektryczny.

    Tylko jeśli udowodnisz że produkcja prądu (rewolucja OZE już dawno w toku
    jakbyś nie zauważył, na przykładzie wspomnianych Niemców którzy czasem już
    oddają innym prąd z OZE bo nie mają co z nim robić), baterii i ich
    utylizacja to gorszy syf niż wyprodukowanie tego wszystkiego czego w EV nie
    ma, tj. skrzyni biegów, silnika spalinowego (z wszelkimi komponentami),
    całą otoczką która towarzyszy tej produkcji (transport), rafinacją olejów
    (i transportem) żeby te silniki i skrzynie biegów mogły w ogóle pracować, z
    uwzględnieniem szkody dla środowiska z powodu lania się olejów na drogi z
    zaniedbanych pojazdów (popatrz sobie na jezdnię przed dowolnymi światłami
    czy sklepem i zobacz ile tego syfu leci na drogi), oraz utylizacji tych
    olejów (i tu przypominam, wymiana przeciętnie 4L oleju co 15tkm, a niektóre
    oszołomy nawet co 10 albo nawet co 5kkm olej wymieniają żeby silniczek
    przypadkiem nie skiełznął przedwcześnie) dalej emisji jałowej (praca
    silnika na postoju np. na światłach, brak odzyskiwania energii z hamowania)
    ze spalania palwa (i jego rafinacji wraz transportem) to pogadamy. Ale wiem
    że nie udowodnisz swojej tezy.

    Póki co oczywiste jest, że baterie mają żywotność znacznie większą niż ma
    wytrzymałości względnej przeciętny samochód. Tak, mówię tu o wtórnym
    wykorzystaniu baterii np. w powerbankach, które trzeba będzie tak czy siak
    zacząć budować -- a czy z nowych czy z używanych baterii... no chyba
    oczywiste że lepiej jednak z używanych które już nie zaspokajają potrzeb
    drogowych bo niektórzy muszą koniecznie na parę wypadów w roku mieć 500km
    zasięgu między ładowaniem.

    --
    Pozdor
    Myjk