  • Data: 2020-08-01 14:52:33
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-08-01 o 13:44, Myjk pisze:
    > Sat, 1 Aug 2020 11:20:52 +0200, cef

    > Oczywiście że się przestawiają, tylko kompletnie ślepy może tego nie
    > dostrzegać.

    Widzimy co innego i to jest piękne.

    > Lobbystami to są od lat koncerny naftowe i powiązane z nimi silnie koncerny
    > samochodowe majace z tego tantiemy.No ale wyjaśnij mi w takim razie jak
    > Niemcy, mając taką gospodarkę motoryzacyjną (spalinową) mogą sobie strzelać
    > w stopę i nakazywać, idealnie prosperujacy przemysł samochodowy, zmieniać o
    > 180 stopni? Ja wiem że logika to skomplikowana jest, ale bez przesady. Weź
    > otwórz oczy.

    Mam otwarte i nie widzę takiej zmiany.
    Znam niemiecki przemysł i widzę, że robią dokładnie
    tylko takie minimum, żeby nie dostać propagandowej
    łatki w świecie technicznym,
    że nie ogarniają tematu.
    Ale liczyć potrafią i wiedzą, że to droga do nikąd.

    > Oczywiście, bo jak dotowane były spaliniaki (i nadal są, np. hybrydy) to
    > jest super, ale jak się dotuje jeszcze czystsze i energooszczędne elektryki
    > to jest źle.

    Jak policzysz ile tego czystego prądu potrzeba z OZE a ile będzie brudnego,
    to sam się ze śmiechu złożysz na pół.

> [...]
    > zaniedbanych pojazdów (popatrz sobie na jezdnię przed dowolnymi światłami
    > czy sklepem i zobacz ile tego syfu leci na drogi), oraz utylizacji tych
    > olejów (i tu przypominam, wymiana przeciętnie 4L oleju co 15tkm, a niektóre
    > oszołomy nawet co 10 albo nawet co 5kkm olej wymieniają żeby silniczek
    > przypadkiem nie skiełznął przedwcześnie) dalej emisji jałowej (praca
    > silnika na postoju np. na światłach, brak odzyskiwania energii z hamowania)
    > ze spalania palwa (i jego rafinacji wraz transportem) to pogadamy. Ale wiem

    W zamian za te niedogodności otrzymujesz środek transportu
    w miarę szybki, o sporym zasięgu, szybko odnawiający swoje właściwości
    i za to klienci płacą.
    Napisz jak bardzo śmiecą akumulatory.

    > Póki co oczywiste jest, że baterie mają żywotność znacznie większą niż ma
    > wytrzymałości względnej przeciętny samochód. Tak, mówię tu o wtórnym
    > wykorzystaniu baterii np. w powerbankach, które trzeba będzie tak czy siak
    > zacząć budować -- a czy z nowych czy z używanych baterii... no chyba
    > oczywiste że lepiej jednak z używanych które już nie zaspokajają potrzeb
    > drogowych bo niektórzy muszą koniecznie na parę wypadów w roku mieć 500km
    > zasięgu między ładowaniem.

    Technologia przyszłosci?
    Nie sądzę.
    Raczej coś innego - prędzej "atom z dyskietki".