eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPostęp w bateriach. › Re: Postp w bateriach.
  • Data: 2020-08-02 08:35:18
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2020-08-02 o 06:14, Cavallino pisze:
    > W dniu 01-08-2020 o 18:53, cef pisze:
    >
    >>> I dlatego pociągu nie doganiają, on im coraz bardziej ucieka.
    >>> Choć VW chciał robić więcej, ale po prostu nie potrafi.
    >>
    >> Po co gonić pociąg jadący ślepym torem?
    >
    > Spytaj ich czy to ślepy tor i po co go gonią.
    > Jak na razie wygląda, że ścianę na końcu ślepego toru widać już przed
    > smrodowozami...

    Nie ma takiej ściany.
    O strukturze rynku będą decydować najwięksi.
    O ile dobrze pamiętam to najwięcej samochodów sprzedaje Toyota -
    i technologicznie nie postawiła na kompletnie bezemisyjny samochód,
    tylko na hybrydy. Bo na taki zakup stać będzie więcej klientów.

    >>>> Jak coś wejdzie trwale do użytku, to uwierz mi, że Niemcy
    >>>> będa prekursorem.
    >>>
    >>> Weszło i nie są.
    >>> Tesla bije na głowę cały niemiecki przemysł motoryzacyjny, a będzie
    >>> jeszcze bardziej jak zacznie działać ich niemiecka fabryka.
    >>
    >> Na razie to jest nowinka.
    >
    > Dla Ciebie.
    > Wyjechałbyś z zaścianka, to byś zobaczył, że cywilizacja już
    > zdecydowała, że to przyszłość, ale też coraz bardziej teraźniejszość.

    Wyjeżdżam i nic takiego nie widzę.
    Zobacz co robią największe koncerny - te, które mają największe
    światowe procenty sprzedaży czyli Toyota i VW.
    No i Toyota postawiła na hybrydy - bo tanie i dostępne dla wielu -
    a VW hybrydę zrobi w każdej chwili a na konkretny krok
    nikt się jeszcze nie zdecydował, więc nie pisz, że ktoś już coś zdecydował.
    Na razie jest światowy spadek sprzedaży samochodów
    i trzeba się trochę pogłowić czy poziom sprzedaży da się utrzymać
    proponując auta hybrydowe, z autonomicznym sterowaniem
    czy z jakimiś innymi nowinkami i na pewno nie będzie to pełny elektryk.

    >> Jak to zacznie być biznes, to Niemcy już coś wymyślą,
    >> żeby na tym zarabiać.
    >
    > Próbują, nie wychodzi.

    Jak ustali się trend to właśnie Niemcy go pokażą.

    >> Barwne porównanie, ale nie rozumiem co jest takiego niezwykłego w tym,
    >> że kilka procent transportu bliskiego zasięgu zostanie zelektryfikowane?
    >
    > Niezwykłe tylko dla Ciebie.
    > Dla kogoś, kto worka na łbie nie ma, to początek wymiany parku
    > samochodowego, którą negujesz....

    Spójrz szerzej i zacznij myśleć analitycznie a nie przez pryzmat
    marketingowców od EV.
    Początek wymiany być może, ale jeszcze nie w najbliższych 20 latach i na
    pewno nie na elektryka takiego jakiego znamy dziś.
    Zobacz gdzie jest największy rynek sprzedaży samochodów - około 50%
    całej światowej produkcji sprzedano w Azji - rynek większy niż
    europejski czy amerykański.
    Tam naprawdę spadki były z powodu pandemii i to zachwiało całym
    światowym rynkiem.
    Wszyscy szukają dodatkowych źródeł dochodu i dlatego te elektryczne nowinki
    są upychane a nie dlatego, że to jest trend.
    Trzeba się liczyć z tym, że rynek się nasyca nawet jeśli sprzedaje się na
    nim rocznie 20mln samochodów.
    I teraz napisz jak wyobrażasz sobie w ciągu 20 lat użytkownie samochodu
    bezemisyjnego w Indiach czy w Argentynie? Będziesz go ładował modlitwą?

    Obecnie trendem, to może być conajwyżej okres przejściowy z wymuszonym
    rynkiem aut
    niskoemisyjnych. Np zakaz spalinowych w centrach miast i tym samym
    nakręci się
    sprzedaż rozwiązań pośrednich. Natomiast jaki będzie docelowo
    samochód bezemisyjny to tego jeszcze dziś nie wiemy.
    Toyota uznała, że nie ma szans zrobić sensownej baterii - zapewniającej
    też zasięg,
    i dlatego zrezygnowała z pełnego EV - to jest trend światowy.
    A jej (Toyoty) rozwiązanie wodorowe też nie jest idealne.
    Równie dobrze może się okazać, że sensowniej za 50 lat wyjdzie montować
    filtr do spaliniaków dający czyste powietrze na wyjściu i sprasowane
    klocki spalin.
    Ale samochód cenowo będzie dostępny dla milionów.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: