    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Postp w bateriach.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    <5f22ff55$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <rg157b$sip$1@dont-email.me>
    <rg16ih$eh9$1$horizn@news.chmurka.net> <1dgan8nz0annd$.dlg@myjk.org>
    <5f247e62$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
    <5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f253ea1$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <ebnjrtgxq86q$.dlg@myjk.org>
    <d...@g...com>
    <yqi39fsgiqkj$.dlg@myjk.org>
    <6...@g...com>
    <1...@m...org>
    <0...@g...com>
    <1plfk6jz1osh2$.dlg@myjk.org>
    <d...@g...com>
    Date: Mon, 3 Aug 2020 16:53:47 +0200

    Sun, 2 Aug 2020 14:16:49 -0700 (PDT), WS

    > Drewno jest tam uwazane za paliwo odnawialne (w sumie calkowicie
    > slusznie), z tego co widzialem osiedla kilkunastu/dziesieciu domkow pod
    > wynajem w gorach maja ogrzewanie z kotlowni na drewno zlokalizowanej tuz
    > obok... oczywiscie w srodku nie bylem, ale wyglada to na jakies
    > zaawansoane kotly (retortowe?), bo dymu za duzo nie ma, ale czuc zapach
    > palonego drewna...

    To że czuć zapach, nie znaczy że jest to jakaś przeważająca ilość (zresztą
    w większości to nie jest palone pod strzechami). To nadal jest mniejszość
    na zachodzie, ale faktycznie kotły mają lepsze -- sprawdzić czy nie
    północne Włochy, gdzie powietrze mają prawe tak syfiaste jak w PL. Poza tym
    ja nie mam nic przeciwko spalaniu biomasy a nawet i węgla, pod warunkiem że
    jest to robione poprawnie (jak w Niemczech czy w Austrii) przez
    wyspecjalizowane zakłady, a nie jak u nas czy we Włoszech, gdzie się
    zadymia na poęgę niską, niefiltrowaną emisją. Zresztą ten sam zarzut mam do
    samochodów spalinowych, wolę jak "kopci" elektro(ciepło)wnia, z filtrowanym
    i nadzorowanym kominem, niż samochód który chlapie dodatkowo olejem, bo
    kontrola nad utrzymaniem silnika w stanie założeń produkcyjno-normowego
    (tak jak kotła domowego) jest praktycznie ZEROWA. EV jest pozbawiony tego
    problemu, bo raz że OZE zwiększa udział, a dwa że parę elektrowni w kraju
    łatwiej kontrolować niż miliony samochodów na drogach.

    > hm.. to, ze systemy emerytalne sie zalamuja to fakt, powodow jest raczej
    > kilka, chocby starzenie sie spoleczenstw w UE, systemy sa skonstruowane
    > tak, ze mlodzi musza je zasilac, zeby bylo na wyplaty, czyli brak
    > mlodych oznacza katastrofe... kokosy... :(

    No a dlaczego brakuje młodych? Bo chorują i nie są w stanie pracować, bo
    przedwcześnie umierają.

    > Tak samo jak wiele innych czynnikow, glownie pozywienie skazone cala
    > tablica Mendelejewa :( Mamy nadprodukcje zywnosci, UE placi za
    > wylaczanie sporych obszarow spod produkcji rolnej, zamiast postawic na
    > jakosc... Producenci zywnosci maja konsumenow w ... glebokim powazaniu,
    > pakuja w co sie da chemie, antybiotyki... chcby powszechnie znana
    > praktyka pryskania zboz glifosatem jakis czas przed zbiorem, co powoduje
    > usychanie i ziarno spelnia normy wilgotnosci bez extra suszenia... a, ze
    > juz od dawna wiadomo, ze to rakotworcze? Kogo to obchodzi... ?

    Coraz bardziej zajeżdżasz spiskowcem. Nad żywnością jest sprawowana piecza,
    jak wartości są przekraczane poza normy, a te normy są znacznie bardziej
    ścisłe niż normy emisji samochodów przykładowo, to się przycina. Wprost
    przeciwnie niż przy emisji i truciu ludzi zepsutym powietrzem. Poza tym
    wyróżnione jest w statystykach wpływ żywności od wływu powietrza. I badania
    wskazują to drugie stanowi coraz większy odsetek chorób i śmierci, jako że
    dopiero od niedawna temat dokładnie poznajemy i diagnozujemy.

    > Mi tez nie, ale sporo ludzi jest sklonnych kupic toto, byle dojechac 500m
    > dalej ;) np. w Krk zezwolili na wjazd elektrykow na Rynek Glowny, sporo
    > "przedsiebiorcow" pokupowalo hybrydy tylko po to, zeby tam wjechac, a
    > parkingi sa ~200-300m dalej ;) , ale w koncu uznali, ze to nie jest
    > pelnoprawny elektryk ;)

    No i co się dziwisz, jak pracują i muszą tam dojeżdżać by zaraz jechać
    znowu, to takich 5 spacerów po 500m to niezła gimnastyka, czasowa.

    > Kwestia przepisow, a zazwyczaj proponuja je/przygotowuja "fachowcy",
    > czyli ludzie mocno zwiazani z producentami ;) wiec trudno sie dziwic, ze
    > ich glownym celem jest ochrona interesow producentow...

    Czyli znowu, to są ci sami którzy tych producentów udupili. Dlatego twoje
    teorie się kupy nie trzymają, wprost, są spiskowe.

    > Raczej, ze trzycyfrowe podatki to juz jest delikatnie mowiac
    > najzwyklejsze zlodziejstwo...

    Tak działa akcyza, ma ograniczać konsumpcję danego towaru, które np.
    szkodzi zdrowiu. Patrz papierosy, alkohol, etc.

    > My tutaj na pl.misc.samochody troche sie tym jaramy, ale wiekszosc ludzi
    > potrzebuje samochod do zwyklego przemieszczania sie (raczej bliskiego,
    > kilkanascie/dziesiat km) i interesuje ich glownie koszt nabycia + koszty
    > eksploatacji.

    No ale po raz kolejyn powtarzam, popatrz po grupie i ogólnych opiniach (na
    dowolnym forum gdzie się porusza temat EV vs ICE). Wszędzie przekonanie
    jest takie samo, elektryki mają ZA MAŁY ZASIĘG, ZA WOLNO się ładują.

    Tymczasem zacharek się przypomniał z Mazdą (gdzieś pisałem, że Mazda jako
    jedyna nie ma EV, zapomniałem o ich MX-30 który szczególnie się nie
    przebija) i dokładnie przekazuje to o czym piszę:
    https://www.youtube.com/watch?v=Bw-Ms9KMN_w

    > Panstwowe, czyli "mi sie nalezy" jest w praktyce najdrozsza forma... Jak
    > zauwazyl Milton Friedman (noblista w dziedzinie ekonomii z czasow, kiedy
    > ta nagroda miala jeszcze jakas wartosc...) jest to najgorszy moliwy
    > sposob wydawania pieniedzy, czyli podejmujacy decyzje wydaje nieswoje
    > pieniadze na nieswoje potrzeby...

    Tak się łatwo gada, dopóki się poważniej nie zachoruje. W US są
    ubezpieczenia, ale i te absurdalnie wysokie czasem nie zapewniają spokojnej
    głowy w razie poważnej choroby -- a i wygląda na to, że jak ktoś nie
    ubezpieczony to i tak go państwo leczy bo przecież przysięga hipokryty
    jest. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk