  • Data: 2022-11-30 17:14:33
    Temat: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > sprobuj. Mam wrazenie, ze na 5V nie ruszy.
    > Tzn wylaczony nie bedzie ladowal baterii,
    > wlaczony nie bedzie jej podladowywal,
    > bo zeby pracowal na 5V ... nawet glupie 20W to 4A,
    > a podejrzewam, ze lubi wiecej.

    Nie mam jak spróbować. Ale odłączyłem wtyczkę. Napięcie spadło do 5.0 V.
    Po ponownym podłaczeniu nie wzrosło. A to dlatego, że bateria naładowana
    i nie chce już więcej prądu. Nie wiem z czym ten laptop teraz się żywi,
    z w pełni naładowanego akumulatora, czy z tych 5V przez USB. Na dłużej
    trudno mi wyciągnąć wtyczkę, bo tamtędy idzie też obraz do monitorów
    i cała reszta. Bateria pokazuje w tej chwili 12,251 V.

    > Co do USB-C to juz nie jestem taki pewien ...

    Ja tu niczego nie jestem pewien, bo nigdy się tym nie zajmowałem. Ale
    mnie to wygląda na rzecz dobrze zaprojektowaną. Zdaje się, że przez ten
    kabelek może iść moc do 100 W (przy 20 woltach). Znaczy przy tym samym
    prądzie 5 A i napięciu 5 V będzie 25 W. Całkiem znośnie.

    O, napięcie baterii wzrosło do 12,253, czyli chyba ładuje. A na USBC
    wciąż 5 V.

    --
    Jarek