  • Data: 2022-11-30 17:23:49
    Temat: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 30 Nov 2022 16:51:29 +0100, J.F napisał(a):

    > A gdzie tam. Najprostsze maja tylko dwa piny.
    > Troche lepsze trzy - i jest tam chyba tylko jakas sygnalizacja mocy
    > zasilacza.
    > Dopiero USB-C jest bardziej skomplikowane.

    Mam u siebie jeszcze kilka laptopów do zrobienia.
    Każdy z nich ma zasilanie 3-pinowe.

    A niedawno robiłem trochę różnych dla pewnej firmy (troszkę ponad 10 sztuk)
    i chyba tylko jakiś Acer miał 2-pinowe zasilanie.

    Dwupinowe pamiętam, że się skończyły co najmniej kilka lat temu.
    Tutaj zastrzeżenie: robię z reguły sprzęt klasy biznesowej, więc nie
    orientuję się, jak jest w sprzęcie marketowym.

    > Ale piszesz o baterii laptopa, czy tych dodatkowych ktore kolega chce
    > kupic?

    O tych dodatkowych, podpinanych szeregowo wprost pod wejście zasilania.

    > Pisalem o zasilaniu laptopa, to balansowanie niepotrzebne.
    > O ładowaniu nie pisałem. ladowac mozna inaczej.

    Można osobno, i tak zresztą powinno się ładować nie mając balansera.
    Ale i tak przy rozładowaniu mogą się rozjechać, przy szeregowym połączeniu.

    > Ale owszem, jakies zabezpieczenie by sie przydało - i przed
    > przeladowaniem, i przed nadmiernym rozladowaniem.
    >
    > A balancer ... niby fajna rzecz, ale stare baterie w laptopach nie
    > mialy, a dzialaly.

    NiMH, miałem też NiCD i jeszcze starsze.
    Pierwszy laptop, jaki pamiętam, to nie wiem, co miał, ale pamiętam rok:
    1991.

    > A po co mu?
    > Procesor ma jedno napiecie, pamieci drugie, plyta trzecie,
    > peryferia czwarte, baterie piate - od przetwornic tam sie roi.

    Piszę z doświadczenia.
    Mając zasilacze serwisowe do laptopów, czasem sprawdzałem.
    Dell jeśli ma mieć 19.5V, to przy 18 wstanie, ale wrzeszczy, że baterii nie
    naładuje. Lenovo podobnie.

    > Jest ryzyko. Ale moze zadziała.

    > Jak najbardziej ... ale to kolejna przetwornica i kolejne straty.

    > Zapalniczki sa rozne 20A to sporo mocy.

    Sporo aut ma na zapalniczkach tylko 15A lub mniej.
    Owszem, coraz też częściej spotykam auta z dodatkowymi gniazdami 20A.

    > A przeciez sa i mocniejsze gadzety do samochodow - przetwornice na
    > 230V, wzmacniacze audio ...

    Mam przetwornicę 2kW ciągłej mocy.
    Ale nie podpinam pod zapalniczkę ;)

    --