  • Data: 2022-09-25 18:18:21
    Temat: Re: Poziom oleju
    Od: pueblo <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-09-21 o 17:41, JDX pisze:

    > Ale nie 1-2 h. Raczej bliżej 1-2 min. :-) Nie, absolutnie nie jest to
    > dosyć naturalna obserwacja.
    >
    > Do OP: Olej zmieniasz regularnie jak panbuk przykazał co 10 kkm bądź 1
    > rok i ba taki jaki zaleca producent czy na jakichś longlajfach zasuwasz?

    Tak, regularnie.

    > A może ostatnio było coś robione przy silniku i mechanik (albo ty sam)
    > postanowił zaoszczędzić na jakiejś uszczelce i uszczelnił starą
    > silikonem? :-) W każdym razie sugeruję zrobienie płukanki i wymiany
    > oleju (no i oczywiście filtrów). A następnie, tak z ciekawości,
    > przecedzenie starego oleju przez jakieś drobne sitko bądź pieluchę. A
    > także dokładne obejrzenie starego filtra.

    Nic nie było robione. Nie za bardzo będę miał jak sprawdzić stary olej,
    no chyba że mogę takie życzenie mieć do mechanika, bo od pewnego czasu
    nie mam już gdzie samemu zmieniać olej.
    Przy okazji, zaczął brać więcej oleju niż rok temu. Czy możliwe jest
    żeby to było przez jakiś problem z katalizatorem? W każdym razie chyba
    zmienię z obecnego 5w30 na 10w40 - w tym szrocie producent dopuszcza
    całe spektrum olejów.