  • Data: 2022-09-26 03:35:19
    Temat: Re: Poziom oleju
    Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25.09.2022 18:18, pueblo wrote:
    [...]
    > Przy okazji, zaczął brać więcej oleju niż rok temu. Czy możliwe jest
    > żeby to było przez jakiś problem z katalizatorem? W każdym razie chyba
    Zawodowym mechanikiem nie jestem, ale wątpię. Katalizator jest przecież
    na ,,wyjściu" z silnika (a tak w zasadzie to poza silnikiem), więc jak
    już, to raczej problemy z nadmiernym zużyciem oleju mogą spowodować
    problemy z katalizatorem - niedopalony olej z cylindrów przedostający
    się tam wskutek zużytych pierścieni/gładzi cylindrów czy ,,cieknące"
    turbo przepuszczające olej do wydechu w wyniku czego prędzej czy później
    katalizator zostanie zapchany.

    > zmienię z obecnego 5w30 na 10w40 - w tym szrocie producent dopuszcza
    > całe spektrum olejów.
    Jak bolid jest gruzem, a producent dopuszcza, to jak najbardziej. 10W40
    jest ze 2+ razy tańszy od 5W30. :-) W każdym razie ja sugeruję płukankę,
    i to taką w wersji rozszerzonej - przed ,,płukanką właściwą" do każdego z
    cylindrów wlać 10-20 cm^3 płukanki (czy też zwykłej nafty) i zostawić
    silnik na godzinę w spokoju. Chodzi o to, aby spróbować też rozpuścić
    nagar utrudniający ruch pierścieni na tłoku od góry silnika. W każdym
    razie koszt płukanki jest znikomy w porównaniu do jakiejś grubszej
    dłubaniny przy silniku.