  • Data: 2022-09-26 15:06:01
    Temat: Re: Poziom oleju
    Od: pueblo <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-09-26 o 03:35, JDX pisze:
    > On 25.09.2022 18:18, pueblo wrote:
    > [...]
    > Zawodowym mechanikiem nie jestem, ale wątpię. Katalizator jest przecież
    > na ,,wyjściu" z silnika (a tak w zasadzie to poza silnikiem), więc jak
    > już, to raczej problemy z nadmiernym zużyciem oleju mogą spowodować
    > problemy z katalizatorem - niedopalony olej z cylindrów przedostający
    > się tam wskutek zużytych pierścieni/gładzi cylindrów czy ,,cieknące"
    > turbo przepuszczające olej do wydechu w wyniku czego prędzej czy później
    >  katalizator zostanie zapchany.

    To by się logicznie układało. Zaczął brać więcej oleju i zaszkodziło to
    katowi, bo pojawia się od pewnego czasu błąd z nim związany.
    No i te dziwne zachowania poziomu oleju.

    > Jak bolid jest gruzem, a producent dopuszcza, to jak najbardziej. 10W40
    > jest ze 2+ razy tańszy od 5W30. :-)

    Niekoniecznie, pobieżne sprawdzenie - taki Castrol Magnatec różnica
    między 5w a 10w na 4 litrach to 25 zł na allegro.

    > W każdym razie ja sugeruję płukankę,

    Trochę mam obawy, że gdzieś za bardzo popuści i nie będzie chciał
    przestać. Może przy zamianie oleju wleję jakiś "ceratek"

    Jeszcze mnie nurtuje, czy po zmianie z 5W na 10W (synt. na
    półsyntet.)można kiedyś wrócić z powrotem do 5W bez specjalnych
    zabiegów, czy to raczej niewskazane?