eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoziom oleju › Re: Poziom oleju
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!reader01.eternal-september.org!.POS
    TED!not-for-mail
    From: pueblo <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Poziom oleju
    Date: Mon, 26 Sep 2022 15:06:01 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 35
    Message-ID: <tgs83i$3o7nl$1@dont-email.me>
    References: <tgf36r$1qu1h$1@dont-email.me> <tgf3fe$d04$1$Cav@news.chmurka.net>
    <632b30c2$0$468$65785112@news.neostrada.pl>
    <tgpv08$3bvcp$3@dont-email.me>
    <633101d7$0$467$65785112@news.neostrada.pl>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 26 Sep 2022 13:05:54 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader01.eternal-september.org;
    posting-host="5dac452eae44125598d413240c869367";
    logging-data="3940085";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19Xt2nO7kuk2vRCRz0tOpdi"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.3.0
    Cancel-Lock: sha1:61hYw/ZQO0AhB/oO0JjcTdeFF9g=
    In-Reply-To: <633101d7$0$467$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2707336
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2022-09-26 o 03:35, JDX pisze:
    > On 25.09.2022 18:18, pueblo wrote:
    > [...]
    >> Przy okazji, zaczął brać więcej oleju niż rok temu. Czy możliwe jest
    >> żeby to było przez jakiś problem z katalizatorem? W każdym razie chyba
    > Zawodowym mechanikiem nie jestem, ale wątpię. Katalizator jest przecież
    > na ,,wyjściu" z silnika (a tak w zasadzie to poza silnikiem), więc jak
    > już, to raczej problemy z nadmiernym zużyciem oleju mogą spowodować
    > problemy z katalizatorem - niedopalony olej z cylindrów przedostający
    > się tam wskutek zużytych pierścieni/gładzi cylindrów czy ,,cieknące"
    > turbo przepuszczające olej do wydechu w wyniku czego prędzej czy później
    >  katalizator zostanie zapchany.
    >
    To by się logicznie układało. Zaczął brać więcej oleju i zaszkodziło to
    katowi, bo pojawia się od pewnego czasu błąd z nim związany.
    No i te dziwne zachowania poziomu oleju.

    >> zmienię z obecnego 5w30 na 10w40 - w tym szrocie producent dopuszcza
    >> całe spektrum olejów.
    > Jak bolid jest gruzem, a producent dopuszcza, to jak najbardziej. 10W40
    > jest ze 2+ razy tańszy od 5W30. :-)

    Niekoniecznie, pobieżne sprawdzenie - taki Castrol Magnatec różnica
    między 5w a 10w na 4 litrach to 25 zł na allegro.

    > W każdym razie ja sugeruję płukankę,

    Trochę mam obawy, że gdzieś za bardzo popuści i nie będzie chciał
    przestać. Może przy zamianie oleju wleję jakiś "ceratek"

    Jeszcze mnie nurtuje, czy po zmianie z 5W na 10W (synt. na
    półsyntet.)można kiedyś wrócić z powrotem do 5W bez specjalnych
    zabiegów, czy to raczej niewskazane?


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: