eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrawo do naprawy › Re: Prawo do naprawy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aacy103.neoplu
    s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Prawo do naprawy
    Date: Tue, 6 Feb 2024 09:47:19 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <a...@4...net>
    References: <a...@n...icm.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <upk3gb$24he$1@news.icm.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <uprb8k$ffo5$1@news.icm.edu.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: aacy103.neoplus.adsl.tpnet.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aacy103.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.76.103";
    logging-data="13105";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:YTAkmBiBA67Zyfem3DY3EFKQONM=
    sha256:eWppECOOQNdNjPrG5/qcekQczBhlzn4g8Lpi58J9iP0=
    sha1:Ne89cqXDhcJHUmT+gq/JFIF2c4E=
    sha256:cfnvyAq2FrTj2vTL6sJgB9M3PCkmR58BtFiFwWDYcCM=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:49417
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 5 Feb 2024 20:13:31 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Pan PeJot napisał:
    >>>> Namawiali mnie w sklepie na przedłużoną gwarancje.
    >>>> Nie dopłaciłem, bo powiedziałem, ze jak 5 lat nie przepracuje,
    >>>> to zadnego więcej sprzętu MC. termostat padł chyba po 7.
    >>>
    >>> Tak trochę off-topic, ale niezupełnie. Staram się kupować u takich,
    >>> co oferują przedłużoną gwarancję, ale nie korzystam z tej propozycji.
    >>> Zakładam, chyba słusznie, że ludzie potrafią działać racjonalnie.
    >>> Księgowi na pewno zapytali wcześniej inżynierów, ile toto wytrzyma
    >>> -- i z taką ofertą przedłużenia wystąpili.
    >>
    >> MSZ przedłużona gwarancja to zwyczajna polisa ubezpieczeniowa opłacana
    >> przez kupującego i jako taka nie ma nic wspólnego z realną żywotnością
    >> ustrojstwa.
    >
    > Może się mylę, ale wydaje mi się, że każdy kombinuje tak, by dochód był
    > największy. Najlepiej równy przychodowi. Zrobienie lodówki, która nie
    > zepsuje się przez pięć lat, to nie jest rocket science. Sprzedaż "polis",
    > które nigdy nie będą realizowane, to czysty zysk. Biorąc pod uwagę, ile
    > zwykle chcą za to przedłużenie, biznes o wiele lepszy niż przy oszczędzaniu
    > na jakości wyrobu.

    No dokładnie, tylko ... kto oferuje tę gwarancję ?
    Bo może być tak, ze ubezpieczyciel dogadał się ze sklepem,
    albo ktos w sklepie sam, i producent nic o tym nie wie.

    Z drugiej strony ... producent moze robic sprzęty o trwałosci np 4 i 8
    lat, i dostarczac odpowiednio tym co kupili dłuższą gwarancję, i nie.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: