-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
From: "kogutek" <k...@v...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Date: Wed, 15 Dec 2010 00:17:23 +0100
Organization: Onet.pl
Lines: 92
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <0...@n...onet.pl>
References: <4...@3...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1292368644 24982 213.180.130.18 (14 Dec 2010 23:17:24 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 14 Dec 2010 23:17:24 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 46.112.193.179, 10.174.28.60
X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13)
Gecko/20101203 AskTbVD/3.8.0.12304 Firefox/3.6.13
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2334841
[ ukryj nagłówki ]> On 10 Gru, 00:13, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:
>
> > Nie moge wierzyc w nieprawde. Udowodnij to uwierze. Nie udowodnisz bo nie masz o
> > tym zielonego pojecia.
>
> No coz, producenci nie podaja danych z ktorych mozna to od reki
> policzyc... Ale kazdy, kto polaczyl kablami rozruchowymi dwa aku: full
> naladowane i rozladowane tak, ze nie kreci sam zauwazy, ze opor obu
> nie moze byc "prawie" zero :)
>
> Doladowywanie aku to u mnie raczej przypadek (wszystkie dzialaja bez
> tego po kila lat), ale ze wzgledu na pogode w tym roku nie pojechalem
> na motomikolaje ;) wiec moge doladowac aku motocyklowe...
>
> Test: Varta YTX9-BS 8Ah, 80A (EN)
>
> liczac opor przy rozruchu twoja metoda: R=2.5V/80A=0,031oma
>
> a co sie dzieje przy ladowaniu?
>
> podpiety pod ladowarke RC-Power BC-6 daje taki sliczny wykres na
> kompie (musialem posklejac kilka, bo po zmianie pradu ladowania
> zaczyna rysowac od czasu 0)
>
> Test polegal na ustawieniu pradu ladowania 0.1 0.2 0.4 0.8 1.0A na
> ~2min kazdy... (z tym 1A byl juz problem, bo napiecie przekraczalo
> 14.7 i ladowarka sama obnizala na 0.9)
>
> http://i52.tinypic.com/fusyky.jpg
>
> Czyli policzmy cos w stylu oporu przy ladowaniu:
>
> 0.1A wymaga napiecia 12.25
> 1A wymaga 14.7
>
> czyli na tym oporze mamy spadek napiecia 2.45V przy 0.9A, co daje
> 2.72omy, czyli ~88 razy wiekszy, niz przy ladowaniu...
>
>
> tuz po wyjeciu aku zrobilem jeszcze jeden test - podpiolem go pod
> naladowany aku z samochodu przez amperomierz (Metex M-3620) na
> zakresie 20A - przy roznicy napiec ~1V prad ladowania wynosil 0.3A
>
> Jesli dalej uwazasz, ze ten aku (w obecnym stanie naladowania) da sie
> ladowac pradem wiekszym niz 1A nie przekraczajac napiecia 14.7 to
> napisz jak - bardzo chetnie sprawdze ;) (mam do dyspozycji 2 mierniki
> uniwersalne, ww ladowarke, aku w samochodzie...)
>
> WS
>
> PS. Jesli chcesz pisac o jakims impulsowym ladowaniu, to wez pod
> uwage , ze jesli max prad bedzie wiekszy, to sredni juz nie (albo
> napiecie srednie tez wzrosnie ponad limit)
>
>
>
>
>
>
Zapomniales ze prostownik do ladowania akumulatora ma opornosc wewnetrzna i
wyciagnales zle wnioski. Wez naladowany akumulator zlozony nie s 6 a z 7 cel.
Taki akumulator bedzie mial napiecie troche powyzej 15V ( teoretycznie bo
praktycznie troche mniej niz 15V). I podlacz do niego rozladowny ( ok 12V)
akumulator zlozony z 6 cel. I wtedy zmierz prad ladowania. Inny miernik
potrzebujesz do pomiaru. W metexie przepali sie bezpiecznik. Taki amperomierz do
500A bedzie w sam raz. Wyobraz sobie sytuacje w ktorej odlączyles od alternatora
ten gruby kabel idacy do instalalcji i zamast niego podlązcyles jakies
obciazenie. Umowmy sie ze to zarowka ktora sie nie przepala. Pomin ze moze sie
wzbudzic na magnetuzmie szczatkowym. Silnik samochodzie pracuje, alternator sie
kreci. Zarowka nie swieci. Podajesz teraz pelne napiecie na uzwojenie
wzbodzania. Zarowka zaczyna swiecic. Napiecie na niej jest duzo wyzsze niz
14,5V. Jak duze zalezy od konstrukcji alternatora. To moze byc dwadziescia klka
woltow. Wylaczasz napiecie wzbudzania. Zaroka gasnie. Regulator napiecia jest
regulatorem dwustanowym. Jak napiecie jest nizsze niz 14,5V podaje pelne
napiecie na uzwojenie wzbudzania. Jak pzrekroczy 14,5V to wylacza napiecie
wzbudzania. Jest tam pewna histereza. To znaczy ze powtornire wlaczy napiecie
wzbudzania jak napiecie spadnie o kilkaset miliwoltoew ponizej napiecia przy
ktorym wylaczyl. Jesli zamiast Ciebie bedzie wlaczal i wylaczal napiecie
wzbudzania regulator to na wyjsciu alternatora bedzie srednie napiecie na
poziomie ustalonym pzrez regulator chociaz jak bys poaptrzyl na oscyloskopie to
na zarowce bedzie maksymalne napiecie jakie daje alternator ale nie caly czas
tylko pzrez krotkie odcinki czasu. Om bedzie wieksze obciazenie alternatora tym
odcinki czasu w jakich jest wlaczone napiecie wzbudzania beda w stosunku do
odcinkow czasu kiedy jest wylaczone napiecie wzbudzania coraz dluzsze. To nic
innego jak PWM. Jedynie w granadach jest liniowy regulator napiecia. Tak jeden z
grupowiczo napisal. Inna sprawa ze to bzdura. Ale jak napisal to chyba wie co
pisal. I teraz pytanie. Dlaczego akumulator na ktorego zaciskach pojawiaja sie
impulsy o napieciu duzo wyszym niz 14,5V nie gazuje? Sprobuj sam na nie
odpowiedziec.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 15.12.10 00:36 WS
- 15.12.10 01:00 WS
- 16.12.10 00:42 WS
- 16.12.10 03:04 kogutek
- 16.12.10 21:00 WS
- 17.12.10 01:35 kogutek
- 17.12.10 09:28 WS
- 17.12.10 09:57 WS
- 17.12.10 12:01 Jakub Witkowski
- 17.12.10 18:55 kogutek
- 17.12.10 19:20 kogutek
- 18.12.10 01:57 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:52 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:53 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:54 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-30 Białystok => Software Engineer .Net <=
- 2025-07-30 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-30 Kolejni bezrobotni inżynierowie na zasiłkach...
- 2025-07-30 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-07-30 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-07-30 MILLER ZAORAŁ PRO-UKRAIŃSKIEGO REDAKTORA
- 2025-07-29 "cywilny przemysł stoczniowy w USA praktycznie nie istnieje"
- 2025-07-29 Błąd w Sofcie Powodem Wymiany 3 Duńskich Fregat Typu Iver Huitfeldt
- 2025-07-29 Re: PLL LOT na pokładzie zemdlało kilku pasażerów, a linie lotnicze nie zapewniły nawet podstawowego wsparcia - choćby szklanki wody.
- 2025-07-29 Re: Podkreślają też wielką szkodliwość zdrowotną wiatraków, które usytuowane bardzo blisko siedlisk ludzkich mają negatywny wpływ na zdrowie ludzkie".
- 2025-07-29 Re: bełkot reklamowy eSIM, których nikt nie chce, bo są niebezpieczne.
- 2025-07-29 Błąd w Sofcie Powodem Wymiany 3 Duńskich Fregat Typu Iver Huitfeldt
- 2025-07-29 Warszawa => IT Data Analyst (Power BI) <=
- 2025-07-29 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-07-28 Warszawa => Sales Executive / KAM <=