  • 121. Data: 2019-10-22 22:59:24
    Temat: Re: Przejście dla pieszych i BMW
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 22 października 2019 15:09:54 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:

    > Na przecież piszemy o konkretnym wypadku.

    No ja wiem. Ale czytam wszystko i mam wrazenie ze jedne pisze o konkretnym wypadku a
    drugi nie widzi sensu w roztrzasaniu tego jednego i generalizuje.

    Bo to ze w tym przypadku winien kierowca to chyba nikt nie ma watpliwosci.
    Za to sporo jest watpliwosci co do ogolnej zasady kiedy wejsc na przejscie.

    I dlatego przytoczylem ostatnie "polskie drogi" Tam w paru wypadkach widac to o czym
    sie pisze.

  • 122. Data: 2019-10-22 23:00:55
    Temat: Re: Przejście dla pieszych. Ma obowiązek zwolnić nawet do 0,001 km/h.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie twierdzę że nie daje ministrowi prawa do rozporządzeń. Ale rozporządzenia nie
    mogą zmieniać istoty uchwalonego prawa. Był projekt zmiany praw pieszych. Ale to
    robił sejm a nie minister. Projekt upadł bo doszli do wniosku że nie można dać
    pieszym nieograniczonych praw na przejsciach dla pieszych. I zostało jak było. A było
    że pieszy na chodniku przy przejsciu ma stac i czekać aż nic nie będzie mu zagrażało
    i on nie będzie nikomu zagrażał jak będzie przechodził. Jesli rozporządzenie mija się
    z kodeksem to ważne jest to co w kodeksie a nie rozporządzeniu.

  • 123. Data: 2019-10-22 23:36:23
    Temat: Re: Przejście dla pieszych.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-10-2019 o 21:35, BronkL pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Nie mam obowiązku zjeżdżania na prawy pas, bo wyprzedzam.

    Masz obowiązek, jazdy max 60 i prawym pasem.
    Wyprzedzałeś kogoś kto na prawym jechał mniej, czy sam sobie ustalasz
    które przepisy kogo obowiązują?

  • 124. Data: 2019-10-23 02:34:57
    Od: Kviat

    W dniu 22.10.2019 o 19:57, WS pisze:

    > czyli idac dalej, poszla z przygodnie znajomymi do ich mieszkania, wypila ze 2-3
    browary, przegrala w strip pokera i dziwi sie, ze zostala zgwalcona choc powiedziala
    (niewyraznie) NIE ;)

    No nie. Bo jest różnica między wyjściem na spacer, a pójściem z
    nieznajomymi menelami na browara. Czy nie ma?
    Ile procent kobiet po wyjściu na spacer idzie z nieznajomymi menelami na
    strip pokera? (obym się nie zdziwił... :):))
    Tak jak jest różnica między wejściem pieszego na przejście służące z
    definicji do przechodzenia przez jezdnię, a wskakiwaniem pod samochód.
    Czy nie ma?

    > Po prostu uwazam, ze pech to wypadek typu idzie sie chodnikiem, stoi na przystanku
    zbiorkomu i jakis palant wpada na nas samochodem...

    I nadal 100% winy jest po stronie palanta. Świadomie jechał za szybko i
    świadomie nie dostosował prędkości do warunków jazdy, skoro aż na
    chodnik go wyrzuciło.
    A pech to jest wtedy, gdy kierowca wpada samochodem w ludzi na
    przystanku, bo doznał nagłego zatrzymania akcji serca.

    > Przejscie przez jezdnie (w szczegolnosci z dwoma pasami w kazda strone) jest na
    tyle sporadyczne, ze mozna poswiecic extra ~5sek na dokladne rozeznanie sytuacji...

    Można. A nawet trzeba.
    W Kodeksie Drogowym nigdzie nie jest napisane, że po trzecim przejściu
    dla pieszych kierowca może sobie odpuścić i na czwartym już nie musi
    poświęcić czasu na rozeznanie sytuacji. Więc nie rozumiem argumentu o
    sporadyczności, czy ilości przejść.

    > Tak samo jak jade samochodem i ktos wyprzedza jadac mi na czolowke, to staram sie
    minimalizowac ryzyko wypadku hamujac i zjezdzajac do prawej, jak na motocyklu zajmuje
    "pole position" przed swiatlami i staram sie ruszyc blyskawicznie na zielonym,zeby
    nikogo nie blokowac, ale najpierw patrze w obie strony, czy nikt nie lezie przez pasy
    ani czy nikt nie przelatuje na czerwonym z poprzecznej drogi. Rowniez na rowerze
    jadac przez przejazd na swiatlach mocno uwazam na samochody skrecajace w swoje prawo,
    bo czesto na rowery juz nie patrza...

    To tak jak 99,57% pieszych, którzy uważają na przejściach.
    No, niech będzie 95%, bo 5% niby uważa, ale jednak gada przez telefon
    przechodząc przez przejście.

    > Ta "wina" pieszego jest w "",

    Tak jak "wina zgwałconej"?
    Nie, to rozmywanie odpowiedzialności i próba usprawiedliwiania
    gwałciciela (czyt. zapierdalacza)

    > bo formalnie mogl isc, ale byl jedyna osoba, ktora mogla zapobiec wypadkowi,

    Skoro formalnie mógł iść, to jedyną osobą, która mogła zapobiec
    wypadkowi jest zapierdalacz za kierownicą zobowiązany do zachowania
    szczególnej ostrożności, ale tego nie zrobił i jechał tak szybko, że nie
    zdążył zahamować i wypadkowi nie zapobiegł.
    Nawet to udowodniono. Wielokrotnie przed sądami.

    > do tego minimalnym kosztem, w trywialny sposob, na poziomie dziecka z przedszkola.

    Czyli, że co? 90% kierowców jest poniżej przedszkola? Ruszenie stopą
    jest dla nich kosztem nie do przeskoczenia? Nieprzekraczanie dozwolonej
    prędkości przed przejściami dla pieszych jest na tyle nietrywialne, że
    aż poza zasięgiem ich percepcji?
    Jakim cudem tak upośledzeni ludzie dostają prawa jazdy?

    > W tym sensie uwazam, ze sami sobie winni...

    Ja doskonale rozumiem, jaki "sens" masz na myśli :)
    Problem w tym, masz rację tylko w 0,43% przypadków.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 125. Data: 2019-10-23 02:41:05
    Temat: Re: Przejście. "pogania i ryje klaksonem".
    Od: "BronkL" <l...@h...pl>

    > Masz obowiązek, jazdy max 60 i prawym pasem.

    Ten z tyłu za mną, który "pogania i ryje klaksonem", ma obowiązek
    .jazdy max 60 i prawym pasem.

  • 126. Data: 2019-10-23 03:00:24
    Temat: Re: Przejście dla pieszych. Ma obowiązek ZWOLNIĆ TAK, ABY NIE NARAZIĆ.
    Od: "BronkL" <l...@h...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > rozporządzenie jest aktem niższej rangi niz kodeks.

    Rozporządzenie nie zmienia Kodeksu.
    Rozporządzenie nakłada obowiązek ZMNIEJSZENIA prędkości przez
    kierowcę, TAK, ABY NIE NARAZIĆ, gdy jest WCHODZĄCY na przejście,
    lub WJEŻDŻAJĄCY na przejazd.
    To nie jest sprzeczne z Kodeksem, to też nie zmienia Kodeksu.

  • 127. Data: 2019-10-23 03:13:36
    Od: "BronkL" <l...@h...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Jesli rozporządzenie mija się z kodeksem to ważne jest to co w kodeksie
    > a nie rozporządzeniu.

    Rozporzadzenie nie mija się z Kodeksem.
    Rozporządzenie par. 47.4 nakłada na kierowcę obowiązek,
    który nie jest sprzeczny z Kodeksem, ani nie zmienia Kodeksu.
    Opisałem ci to w innym poście.

  • 128. Data: 2019-10-23 06:12:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2019 o 22:59, s...@g...com pisze:

    > Bo to ze w tym przypadku winien kierowca to chyba nikt nie ma watpliwosci.

    Kogutek uważa inaczej, kilka osób jak widać uważa, że moralnie winny
    jest zabity pieszy.

    --
    Shrek

  • 129. Data: 2019-10-23 06:19:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-10-2019 o 02:41, BronkL pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:qonsoi$p8a$1$Cav@news.chmurka.net...

    > Ten z tyłu za mną, który "pogania i ryje klaksonem", ma obowiązek
    > ..jazdy max 60 i prawym pasem.

    Najpierw skup się na swoich obowiązkach, bo to TY wleczesz się bez
    powodu lewym pasem i przeszkadzasz w ruchu.
    A jeśli olewasz przepisy tak jak on, to dlaczego nie przyspieszysz do
    sensownych prędkości?
    Złośliwość?

  • 130. Data: 2019-10-23 07:00:41
    Od: "BronkL" <l...@h...pl>

    > Najpierw skup się na swoich obowiązkach, bo to TY wleczesz się bez powodu
    > lewym pasem i przeszkadzasz w ruchu.

    Czytaj uważnie i tyle razy żebyś zrozumiał tekst.
    Wszystko masz napisane w cytowaniach powyżej.

    Nie wlekę się i nie przeszkadzam, tylko wyprzedzam.