  • 191. Data: 2019-10-24 01:19:17
    Temat: Re: Przejście dla pieszych i BMW
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 Oct 2019 23:27:04 +0200, Shrek napisał(a):
    > BTW - Wszyscy śmiali się jak aktywista rowerowy został dyrektorem
    > zarządu drug miejskich a okazuje się, że koleś robi naprawdę niezłą

    My we wrocku mamy "oficera rowerowego". Co on robi, to jakos trudno mi
    dostrzec.

    > robotę przejścia aktywne,
    >doświetlenia,

    To samochodow nie zwolni ... ale moze paru pieszych uratuje ..

    > priorytet dla tramwajow,

    Mam mieszane uczucia. Nie negujac potrzeby/prawa ... burdel to wsrod
    samochodow wprowadza. No i efekt taki, ze jade szybko, bo nigdy nie
    wiadomo, czy sie nie przyda.A tam gdzies z boku pewnie piesi
    przebieraja nozkami, bo im tramwaj ucieka.

    Naprawde nie da sie dobrac zielonej fali, tak zeby pasowala samochodom
    i tramwajom ? Nawet jesli tramwaje mialyby jechac troche wolniej ?
    Bo zielona fala dobrze spowalnia ... o ile nie jest usawiona na 120
    :-)

    J.

  • 192. Data: 2019-10-24 06:22:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-23, Kviat <Kviat> wrote:
    > https://www.facebook.com/rafal.trzaskowski/posts/101
    57416243891091

    Ja tego nie kumam:
    "W ubiegłym roku na przejściach dla pieszych w Warszawie zginęło 15 osób.
    10 z nich - na przejściach dla pieszych z działającą sygnalizacją
    świetlną. W czterech przypadkach pieszy miał zielone światło..."

    k.. 40%!? Zaraz ktoś pewnie napisze, że to debile i zgineli bo były
    światła i w związku z tym mniej uważali.

    --
    Marcin

  • 193. Data: 2019-10-24 06:55:42
    Od: CTP <a...@g...com>

    W dniu środa, 23 października 2019 23:32:31 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

    > No szkoda. Dlatego mówię - kamery z analityką obrazu i karać jebać nie
    > wyróżniać.

    ROTFL!!! Kuźwa, gościu, ile ty masz lat? 15? "Kamery z analityką obrazu". No,
    durniejszego pomysłu to ja już dawno nie widziałem. To już naprawdę taniej wyszłoby
    postawić sygnalizatory na żądanie.
    A tak w ogóle, to zastanawiam się, kiedy dotrze do tych waszych pustych łbów, że w
    całej tej zabawie nie chodzi o to, aby "karać jebać nie wyróżniać", a o to, żeby
    ludzie nie ginęli na ulicach. Dlatego nie ukrywamy radarów w krzakach, tylko
    informujemy o nich w taki sposób, aby kierowcy to na pewno zauważyli. Bo wtedy mamy
    pewność, że kierowca zwolni i nikogo nie zabije.
    CTP

  • 194. Data: 2019-10-24 07:03:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.10.2019 o 00:29, Kviat pisze:

    > "Już w niedzielę nakazałem przygotowanie pełnej analizy i planu działań,
    > które możemy podjąć, żeby poprawić bezpieczeństwo pieszych na
    > warszawskich ulicach.

    To akurat było zrobione już dawno - jeszcze za HGW ZDM robił audyty
    przejść i rzeczywiście robił potem przy nich pracę - mnóstwo
    doświetlili, przy sporej części dali aktywne przejścia, na Conrada
    (przedłużenie Sokratesa) nawet przebudowali je fizycznie - przy okazji
    Conrada jest przykładem jak Sokraresa powinno wyglądać. Z bardzo
    ruchliwym przejsciem, na którym jednak nie ma problemów ani z punktu
    widzenia pieszych ani kierowców
    https://www.google.com/maps/@52.2761172,20.9231353,3
    a,75y,175.31h,85.28t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6U4YSpHsXWx
    MSWsyANh1Aw!2e0!7i13312!8i6656
    Wpływa na to nawet nie samo przejście a charakter ulicy.

    Co do przejść na Sokratesa, to wszystkie cztery wypadły w tym audycie
    tragicznie ale poza doświetleniem nic z tym nie zrobiono. Podejrzewam,
    że doszli do wniosku że trzeba zrobić calą ulicę a nie pojedyncze
    przejścia i kasy nie było.

    > Nie kumam "logiki" zapierdalaczy. Zamiast zwolnić za darmo, wolą
    > zapłacić kasę (w podatkach) po to, żeby wolniej jeździć.

    Ja kumam/ Po prostu lubią zapierdalać i nawet ich rozumiem. Z tym, że to
    żadne usprawiedliwienie.

    --
    Shrek

  • 195. Data: 2019-10-24 07:07:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    >
    > k.. 40%!? Zaraz ktoś pewnie napisze, że to debile i zgineli bo były
    > światła i w związku z tym mniej uważali.

    Wtargnęli! Kierowca też miał zielone - zieloną strzałkę? Poza tym skoro
    60% na czerwonym, to znaczy że winni są piesi i należy to nagłaśniać że
    lażą jak krowy a nie wmawiać im że mają jakieś niby pierwszeństwo
    sprzeczne z prawem naturalnym i fizyką!

    --
    Shrek

  • 196. Data: 2019-10-24 07:15:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.10.2019 o 06:55, CTP pisze:

    > ROTFL!!! Kuźwa, gościu, ile ty masz lat? 15? "Kamery z analityką obrazu". No,
    durniejszego pomysłu to ja już dawno nie widziałem. To już naprawdę taniej wyszłoby
    postawić sygnalizatory na żądanie.

    A wiesz ile kosztuje kamera z analityką obrazu niezłej firmy? Bo ja
    wiem, bo w okolicach tego siedzię i pracuje. To jest całkiem niewielki
    koszt w porownaniu do takiej bez. Zresztą Marcin podał "ciekawe" dane -
    10 pieszych zginęło na przejściach ze światłami 4 miało zielone - 40%.

    > A tak w ogóle, to zastanawiam się, kiedy dotrze do tych waszych pustych łbów, że w
    całej tej zabawie nie chodzi o to, aby "karać jebać nie wyróżniać", a o to, żeby
    ludzie nie ginęli na ulicach.

    I nie bedą (a w zasadzie będą ale znacznie mniej), jak kierowcy wiedzą,
    że nie są bezkarni.

    > Dlatego nie ukrywamy radarów w krzakach, tylko informujemy o nich w taki sposób,
    aby kierowcy to na pewno zauważyli. Bo wtedy mamy pewność, że kierowca zwolni i
    nikogo nie zabije.

    Ale tylko w tym jednym miesjcu. Czyli skuteczność jest bardzo niska w
    stosunku do skali problemu.

    --
    Shrek

  • 197. Data: 2019-10-24 07:27:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.10.2019 o 01:19, J.F. pisze:

    > My we wrocku mamy "oficera rowerowego". Co on robi, to jakos trudno mi
    > dostrzec.

    No dlatego ja jestem pozytywnie puchalskim zaskoczony. Też myślałem że
    to idiotyzm, żeby człowiek od masy krytycznej został dyrektorem zarządu
    dróg miejskich. Okazało się ze jak coś wygląda głupio ale działa to
    wcale nie jest głupie:P

    > To samochodow nie zwolni ... ale moze paru pieszych uratuje ..

    Zdziwiłbyś się... Zwalnia i to do zera.

    > Mam mieszane uczucia. Nie negujac potrzeby/prawa ... burdel to wsrod
    > samochodow wprowadza.

    No właśnie, że... nie. Tramwaje sprawnie przejeżdzają przez duże
    skrzyżowania, a wcześniej utykały bo jakiś mądry zaparkował na torach
    przy skręcie i za chwile stało całe skrzyżowanie. Zresztą to nie jest
    tak że tramwaje mają zielone przez wszystko i tną jak leci. Po prostu
    obecność tramwaju jest przekazywana do sterownika i on to bierze pod
    uwagę. Nawet nie wiem czy to (w sensie priorytetu dla tramów) jakiś
    scentralizowany system (chyba nie, choć sterowniki między sobą gadają po
    światłowodach, ale to po prostu w ramach systemu "ogólnego"). Jak jesteś
    zainteresowany to moge spróbować wybadać temat.

    > No i efekt taki, ze jade szybko, bo nigdy nie
    > wiadomo, czy sie nie przyda.A tam gdzies z boku pewnie piesi
    > przebieraja nozkami, bo im tramwaj ucieka.

    No tak, niech stoją na światłach, bo jak jadą to piesi nie mogą wsiąść;)

    > Naprawde nie da sie dobrac zielonej fali, tak zeby pasowala samochodom
    > i tramwajom ?

    Ogólnie zrobienie zielonej fali w dużym mieście to nie takie hop siup,
    ale wydaje mi się, że właśnie wzdłuż głównych ulic się poprawilo. Być
    może właśnie jest fala dla tramwajów a samochody łapią się przy okazji,
    ale wydaje mi się, ze to Cezar (system zarządzania ruchem) się w końcu
    nauczył jak działać;)

    --
    Shrek

  • 198. Data: 2019-10-24 08:16:34
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    W dniu 2019-10-21 o 18:37, J.F. pisze:
    > No - wynik zachecajacy, jak Ci sie to udalo ? Jednak wolniej ?

    Trochę wyczucia do tego trzeba i koniecznie (przynajmniej na początku)
    lampić się na zużycie chwilowe.

    Przyspieszać tak, aby nie zamknąć wskaźnika zużycia, a jednocześnie nie
    przyspieszać przez pół godziny (co jest niezwykle trudne w przypadku
    mocnej i dużej jednostki). Po rozpędzeniu cofnąć pedał mocno, aby tylko
    podtrzymać prędkość. Jak się trafi lekka górka, to prędkość zacznie
    spadać, jeżeli można, przetrzymać, za chwilę pewnie będzie z górki i się
    rozpędzi przy niezmienionym gazie. Jak się jedzie z górki, to lekko
    gazować, tak tyci, tyci, aby wózek nie hamował, a wręcz delikatnie
    przyspieszał. Jak za chwilę będzie górka, to jest szansa, ze przy
    niezmienionym gazie wyskoczy się na nią nawet wtedy, gdy z rozpędzonej
    bryki zakończymy na średnio toczącej się - tak ma być - za chwilę
    przecież kolejny zjazd.
    Co ciekawe, najniższe spalanie nie jest przy najniższej prędkości, a w
    pewnym zakresie. W moim wózku powiedzmy 60-80 jest optymalne. Nie
    przełączałem ręcznie skrzyni, radziła sobie dobrze.
    Acha - jak pod górkę zaczynał zwalniać, to skrzynia redukuje, spalanie
    gwałtownie skacze do góry, wtedy można lekko cofnąć gaz, ale nie za
    dużo, bo znów zredukuje.

    Generalnie jeździć się tak nie da, chyba że są skłonności maso. Zrobiłem
    eksperyment dla własnego celu i raczej nie będę powtarzał.
    Eksperyment zakończył się przypchanym DPF-em, ale na szczęście się
    "odepchał" w trybie sport (wtedy trzyma >2krpm) na trasie :)

    Przejazd Bielsko-Andrychów, praktycznie wyłącznie zabudowany albo
    ograniczenia 70, żadnych długich i bezkolizyjnych prostych - po prostu
    wioska za wioską, na dodatek zawsze z górki lub pod górkę i to czasami
    nie małe zróżnicowanie, zakończył się wynikiem 7.0, powrót natomiast już
    mi się tak ładnie nie udał (może B-B jest wyżej?) i zakończyłem 7.1.
    Najniżej co udało się osiągnąć to 6.5 na trasie Skoczów - Ostrava, ale
    jazda wzdłuż Olzy z przepisowymi 70 (prosta, płaska droga).

    Tak więc w celach poznawczych - zachęcam, w celach oszczędnościowych -
    odradzam, leki są drogie. ;)

    > Zawsze mi sie wydawalo, ze to dziwna oszczednosc, ale ... ruch teraz
    > duzy, nie da sie z gorki pojechac ile sie chce :-)
    > Albo jeszcze na dole wiocha i 50.

    Wiesz, czasami można sobie pozwolić, czasami jedziesz w sznurku i nie
    masz wyjścia. Zauważyłem, że moja jazda nie różni się wiele od spokojnej
    jazdy innych, tylko że mówimy o >360 konnym silniku, więc w przypadku
    słabszej jednostki, mogło by to oznaczać zawalidrogę.
    Z górki, jak było ograniczenie do 70, to zazwyczaj kończyło się na 90 na
    dole, starałem się nie hamować, a jeżeli widziałem że jednak za bardzo
    się rozpędzam, to przestawałem wspomagać muśnięciem gazu i hamowałem
    silnikiem.

    > Fajne gorki sa miedzy Kłodzkiem a Bardem, potrafilem przejechac dajac
    > gazu tylko na zjazdach, reszte na luzie,
    > ale niestety - postawili FR i sie skonczylo.
    > FR juz zlikwidowany, ale ludziom nawyki zostaly ... a moze tempomaty maja.

    Wjazd do B-B od strony Kóz też taki jest (był - niestety rozkopany).

    > No coz - im wolniej tym mniejsze spalanie ... ale jak rozumiem to
    > jechales tak szybko, jak sie dało/ten przed Tobą ?

    Zazwyczaj byłem "kompatybilny" z innymi jadącymi spokojnie, więc
    znajdowało się miejsce w szeregu dla mnie. B-B Andrychów robiłem późno
    przy małym ruchu, za to Ostrawę w środku dnia w sobotę.

    Powiem tak, spalania na poziomie 7 to absurd, ale już 8.5 da się
    spokojnie utrzymać nie tracąc przyjemności z jazdy. Teraz mam urwanie
    głowy i nie mam czasu na nic, spalanie 9.6. Jak się to przeliczy na $,
    to kompletnie nie opłaca się zwracać na to uwagi, trzeba po prostu
    jeździć normalnie.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 199. Data: 2019-10-24 08:39:19
    Temat: Re: Przejście. progi zwalniające.
    Od: "Aaronyy" <j...@r...pl>

    Użytkownik "Aaronyy" <j...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Tam na tym przejściu na szybko powinna być zainstalowana sygnalizacja
    > i na to milion powinien wystarczyć, a w dalszej perspektywie szukać
    > pieniędzy i przebudować ulicę, jeżeli jest taka potrzeba.

    Korekta.
    Powinno być :
    Tam na tym przejściu, na szybko, powinny być zainstalowane progi
    zwalniające co 50 m.
    O tak prostym i skutecznym rozwiazaniu nie pomyślała kierowniczka
    z urzędu warszawskiego.

  • 200. Data: 2019-10-24 08:48:32
    Temat: Re: Przejście. KAMERY i FOTORADARY.
    Od: "BronkL" <l...@h...pl>

    > Dlatego mówię - kamery z analityką obrazu i karać jebać nie wyróżniać.
    > Przez pierwszy miesiąc połowa kieroców zapłaci mandaty, ci co nie zdążą
    > odebrać poczty to moze nawet z prawka wyskoczą, ale potem będzie spokój.
    >
    > --
    > Shrek

    To jest jedyna metoda - nieuchronność kary.
    KAMERY i FOTORADARY natychmiast zmniejszą ilość zabitych na drogach.
    Na Zachodzie kierowcy też są ludźmi i nie są lepsi od Polaków.
    Tylko nieuchronnośc kary robi z nich owieczki.