  • Data: 2023-04-13 01:13:28
    Temat: Re: Przekop Mierzei Wiślanej
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.04.2023 o 15:35, J.F pisze:
> [...]
    >>> https://tvmalbork.pl/aktualnosci/31942,przekop-mierz
    ei-wislanej-sluza-po-co-jaka-jest-roz

    Pilawskiej przy różnicy 2 metrów? Czy czasem nie

    > A co ci to da, przy takiej róznicy poziomów?

    Ewentualna różnica poziomów wynika z naporu wiatru. Gdyby nie on, to
    poziom by był ten sam. Faktem jest różnica w zasoleniu. Zalew ma słodszą
    wodę, bowiem ta pochodzi z rzek lądowych.

    > Tzn owszem, jakbys dał skośny, to prędkość przepływu by sie
    > zmiejszyła, ale chcemy miec kanał żeglugowy o głębokosci z 5m (zalew
    > ma ponoc tylko 3) a nie 10cm ...

    Mnie chodziło o to, by zmniejszyć przepływ nie odcinając jednocześnie
    możliwości przepływu. Choćby po to, by nie wpływała słona woda.
    --
    Robert Tomasik