  • Data: 2022-11-17 12:06:41
    Temat: Re: Przełącznik, układ sterujący czterema kanałami
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wodowy-czerwony-napis-0-i-6a-250v-tes-43?gclid=EAIaI
    QobChMI9qGyibOz-wIVawWiAx37eAmzEAsYBCABEgLslvD_BwE

    > U siostry sprytnym elektrykom nie chciało się kłaść dodatkowych kabli, więc obie
    lampy w "kuchni"
    > były zapalane jednym włącznikiem. Jedna nad tzw. "wyspą", druga nad stołem.
    > Jako ze ta nad stołem potrzebna o wiele mniej razy, to wykańczający zaproponowali
    > rozwiązanie na pilota od TV - odbiornik sterujący przekaźnikiem.
    > Zmieściło się do obudowy lampy - tej części przykręcanej do sufitu, z której
    spuszczają się kable,
    > na końcu których są żarówki.

    Były w sprzedaży takie gotowe, nawet był taki u rodziców ze 20 lat temu:
    niby wyłącznik zwykły klawiszowy, ale z dodatkowym pokrętłem ściemniacza
    oraz czujką na pilota. Ale lata temu pilotem trzeba było celować w TV,
    aby ten zauważył go oraz celować w wyłącznik, aby nim sterować. Później
    przyszedł nowy TV, pilotem można było świecić gdziekolwiek i TV go
    widział, sterownik światła też łapał na odbitym, więc został zdemontowany.

    > Do puszki pewnie taki zintergrowane urządzeni nie wejdzie, ale nie ma potrzeby -
    byle tylko
    > dało się kupić taki z odbiornikiem podczerwieni na kabelku.
    > Oczywiście należy użyć rzadko używanych przycisków w pilocie.
    > Pytanie, czy ta puszka to w domu - chodzi o to, jak daleko trzeba z pilotem chodzić
    - albo
    > jak daleko się wrócić, jak się zapomni ;>

    Przy drzwiach wejściowych. Polot nie jest problemem (można kupić
    dodatkowy), natomiast problemem jest starsza osoba z ograniczonymi
    możliwościami ruchowymi oraz słabym wzrokiem.

    > No i oczywiście można też dać przełączniki natynkowe - czy to będzie aż tak bardzo
    nieestetyczne?

    Przy drzwiach wejściowych już z jednej strony jest 4 lub 5 wyłączników,
    z drugiej dwa. Więcej się nie zmieści, a nie chcę dawać piętrowo.
    Estetyka jest rzeczą wtórną.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam