    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Przenośny, uproszczony filesystem
    Date: Sun, 7 Feb 2021 20:57:42 +0100

    On 07/02/2021 20:03, M.M. wrote:
    > Z ciekawości zapytam, do czego potrzebujesz takiej wiedzy?

    Nie chcę 1 mutexa na wszystko. Wątków dostepowych będzie wiele. Skoro fs
    są używane praktycznie wyłącznie w środowiskach wielowątkowych, to
    przypuszczam że nie jest to jakaś specjalnie trudna sprawa. Znowu: mam
    jakieś pomysły, ale pewnie naiwne.

    Ba, zerknąłem w kod kilku fs, ale ciezko znaleźc jakieś anstrakcje,
    zazwyczaj się silnie zoptymalizowane i struktura traci sie w
    optymalizacjach.

    > Ale co ma sens? Pakowanie danych jakiejś aplikacji do jednego pliku - myślę
    > że ma sens, wygląda to bardziej elegancko niż do jednego katalogu. Czy
    > jest sens pisania tego samemu od zera? Nie wiem, zależy jakie są gotowe
    > rozwiązania, nie potrafię polecić żadnego gotowca.

    Wolałbym gotowiec właśnie. W zasadzie to wolałbym tego w ogóle nie
    pisać, tylko skupić się na pozostałem częsci apliakcji.

    Tak naprawdę, tam jest kilka innych zagadnień, których gotowce
    prawodpodobnie nie rozwiązują: np. defragmentacja w tle i powiązany z
    nim trim prawdziwego pliku.