  • Data: 2021-11-17 15:27:52
    Temat: Re: Przetwornica na kilkanaście transformatorów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:6488529785$2...@s...com.
    ..
    Hello J.F,
    Tuesday, November 16, 2021, 3:31:48 PM, you wrote:

    >Ale po co liczyć od dupy strony? Amperozwoje (niedokładnie) liczy się
    >dla dławików i topologii na nich opartych - np. flyback, gdzie
    >energia
    >gromadzona w polu jest przekazywana dalej.
    >W normalnym transformatorze liczy się V*s czyli słynny wzór - dla
    >prostokąta: n = U/(4*f*B*S).
    >(dla sinusa: n = Urms/(sqrt(2)*?*f*B*S))

    >Jak się dobrze przyjrzeć, to nie wiadomo co jest skutkiem a co
    >przyczyną - prąd pierwotny jest sumą (wektorową oczywiście) prądu
    >magnesującego i przetransformowanego prądu wtórnego.

    To swoja droga, ale zobacz co Piotr chce - boi sie, ze zmniejszenie
    napiecia po pierwotnej stronie
    doda mu tyle zwojow, ze sie wtorne nie zmiesci.

    A tymczasem na moj gust - mniejsze napiecie to trzeba mniej zwojow po
    pierwotnej stronie.
    Grubszym drutem. Wtórne bez zmian.

    >To już nie lakier ale teflon. Bardzo dużo. Typowy TIW ma izolację o
    >grubości 0.1 mm. To zwiększa średnicę o 0.2 mm. Drucik miedziany 0.2
    >mm TIW ma zewnętrzną średnicę 0.4 mm i łączny przekrój to 3/4 teflonu
    >i 1/4 miedzi...

    Ok, to moglby byc problem w takim wypadku ... tylko jak pisze -
    IMHO - wtorne bez zmian, na pierwotnym mniej zwojow.

    >Istotna tez z innych powodów - Stosunek indukcyjności rozproszenia do
    >magnesującej wyznacza stratę napięcia, którą trzeba uwzględnić. Itd.

    Podejrzewam, ze sie podobnie kompensuje w tym przypadku, i nie bedzie
    wiekszego wplywu na wynik koncowy..

    J.