  • Data: 2011-05-07 10:44:34
    Temat: Re: Pytania dot. inwentaryzacji
    Od: Icek <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > wow. i jak na danym adresie nowy klient chce usługę, to ile czasu trwa
    > sprawdzenie czy się zmieści? a jak rezygnuje to skąd wiesz który port

    nie ma opcji, że się nie zmieści. Każda sieć ma swoją maksymalną
    przepływność. Zamawiając usługę trzeba wybrać do której sieci klient
    przynależy. Do wyboru masz szybkości, które w tym rejonie są dostępne.
    Nie każda sieć jest zasilana światłowodowo. Sumę szybkości dla sieci
    znamy a i ilość abonentów też. To jest prosty mechanizm.

    Ja nie pisałem, że nie panujemy nad siecią tylko, że nie mamy danych o
    które prosi UKE i trzeba je dopiero zebrać.

    > się zwolnił? ja ogólnie chyba tępy jestem, już przy 100 klientach bez
    > choćby jakiegoś excella chyba bym przestał nad tym panować, .
    >
    > i jak robisz sobie raport gdzie warto rozbudować sajt, a gdzie jeszcze
    > da radę?

    w momencie gdy masz na całej długości magistralę 1G/10G to rozbudowa nie
    jest wielkim problemem i często nie jest konieczna. Każdy klient ma
    100Mb/s i jest limitowany na swoim porcie. QOS jest ustawiony i
    pilnowany. Statystyki dają duże pole do popisu.

    Do analizy służy aplikacja analizująca stany portów, szybkości,
    szybkości średnie, minimalne, maksymalne, dostępność urządzeń, średnie
    czasy transmisji i straty pakietów, logi, trapy i inne. Analiza tych
    danych pozwala określić którą część infrastruktury wymaga modernizacji,
    zmiany konfiguracji czy bliższego przyglądnięcia się. Są tam dane, które
    porty technicznie są nieużywane.

    Tak jak pisałem brakuje jakiegokolwiek połączenia z typem klienta
    (konsument, przedsiębiorca) jak również z konkretnym przełącznikiem (i
    szybkością na porcie). Nie wspominając już, że tak jak pisałem relacyjna
    baza danych adresów instalacji przełączników nie istnieje (to nie
    znaczy, że wogóle nie istnieje tylko nie jest relacyjna i nie da się jej
    łatwo przekonwertować tylko trzeba do tego parę osób klikających myszką
    i wybierających relację do TERYTu).

    Zastanawiam się po co UKE lokalizacja węzła. Jak wpiszemy technologię
    ETTH/UTP oraz podamy adresy będące w zasięgu to chyba będzie to bardziej
    miarodajna informacja niż lokalizacja węzła. Lokalizacja może być ale
    dany teren i tak nie będzie w zasięgu więc dane UKE będą zakłamane.

    Może excela potrzebujesz gdy masz overbooking zaplanowany/ustawiony. My
    mamy naturalny. Technicznie nie mam sobie nic do zarzucenia. Problem
    powtarzam polega na tym, że nie da się tych danych połączyć (łatwo i
    automatycznie) z tym co oczekuje UKE.

    Icek