  • Data: 2019-09-23 17:54:41
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak, teraz, po 30 latach się zgadzam. Ale wtedy - uruchomiłem tc.exe, i
    > co dalej? Nie miałem pojęcia że program musi zaczynać się od main(), że
    > aby wyświetlić hello world trzeba zrobić include <stdio.h>, a te
    > wszystkie parametry dot. modeli pamięci to już w ogóle były poza moim
    > zasięgiem.

    Wychodzi mi, że musiałem mieć to wydanie C K&R z 87r.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Język_ANSI_C
    Jakoś pozwoliło mi to poradzić sobie z Turbo C (w 1988 napisałem program
    na PC do zarządzania naszym programatorem Piccolo). Nie pamiętam
    dlaczego, ale chyba był jakiś powód, że pisałem nie w środowisku tylko
    pod jakimś innym edytorem i kompilowałem 'z linii'. Chyba nie wiedziałem
    wtedy do czego służy debugger i jak go użyć.
    Potem (chyba 1990) kupiliśmy (z wielkim trudem bo nikt nie sprzedawał)
    Turbo C++ 1.0 (8 dyskietek 360) i w komplecie był zestaw podręczników o
    C++. Udało mi się też zrobić sobie xero książki Stroustrupa (zdążyłem
    całą przeczytać zanim ukazało się polskie tłumaczenie).

    A tak w ogóle jak widzę tę dyskusję to za głowę się łapię jaki ja mały
    wycinek rzeczywistości komputerowej wtedy ogarniałem (teraz ogarniam
    zapewne jeszcze mniejszy).
    P.G.