-
Data: 2018-06-21 12:32:27
Temat: Re: Rezystor przeciwzakłóceniowy w fajce zapłonowej
Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "viktorius" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
news:pgftkt$7po$1$viktoriu@news.chmurka.net...
>W dniu 2018-06-21 o 10:50, HF5BS pisze:
>>
>>
>> Na poważnie - jakby kto chciał na dolnozaworowym S21, to niech przede
>> wszystkim, utrzyma silnik i resztę w należytej sprawności.
>
> Gwoli ścisłości, S21 był górnozaworowy, M20 był dolnozaworowy.
OK, dzięki za korektę.
>> Kiedyś u ś.p. ciotki, w ruskiej Ładzie, padł regulator alternatora,
>> elektroniczny. Fachowiec coś tam się "po łacinie" nieprzychylnie o tej
>> elektronice wyraził i wsadził elektromechaniczny, na lata. I działało OK.
>>
>
> Toć i w 125p masowo się zakładało przerywaczowy zapłon, bo ten
> elektroniczny padał. Najczęściej nie było łatwo dostępnych części
> zamiennych do "nowego typu" i z braku laku zakładano zapłon przerywaczowy.
> Tego było na pęczki na szrotach. Kto nie wymienił cewki
Czyli jednak stare, "passe" rozwiązanie okazało się lepsze od nowoczesności.
Jako żywo, bajka Wół minister, Krasickiego.
> zapłonowej, to i tak to robił, później. Jak ta dostosowana do
> elektronicznego była używana była z przerywaczem, to się przepalała.
Nie dziwota, skoro prąd ją przerastał. Ale zapewne też, zimą dawała porządną
iskrę, dzięki dużemu przełożeniu? Nie wiem, nie stosowałem.
A z drugiej strony, tak z ciekawości - czy stosowano rozwiązanie, ze
pozostawiano tradycyjny układ zapłonowy, ale wstawiano przetwornicę, która
podbijała napięcie podawane/przerywane na cewkę, przez co, dzięki wyższemu
napięciu na pierwotnym, cewka dawała wyższe na wtórnym i lepszą iskrę? Nie
chodzi mnie o snop iskier, tylko o podbicie zasilania...? Czy to może idea
zapłonu elektronicznego i każdy to stosuje?
--
Łapy, łapy, cztery łapy,
A na łapach pies kudłaty.
Kto dogoni psa? Kto dogoni psa?
Może ty? Może ty? Może jednak ja...?
Następne wpisy z tego wątku
- 21.06.18 12:38 J.F.
- 21.06.18 12:44 viktorius
- 21.06.18 14:28 viktorius
- 21.06.18 15:03 Jarosław Sokołowski
- 21.06.18 15:13 J.F.
- 21.06.18 20:34 Janusz
- 21.06.18 20:37 Janusz
- 21.06.18 21:31 J.F.
- 22.06.18 01:26 HF5BS
- 22.06.18 01:31 HF5BS
- 22.06.18 07:41 J.F.
- 22.06.18 13:48 Adam Wysocki
- 22.06.18 14:02 Adam Wysocki
- 22.06.18 14:05 Adam Wysocki
- 22.06.18 14:19 Adam Wysocki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Mierniki poziomu glukozy (CGM, FGM)
- A Szwajcarzy kombinują tak: FinalSpark grows human neurons from stem cells and connects them to electrode arrays
- Kontrola nad prądem - sprawdź jak działa [apka - przyp. JMJ] eLicznik
- NETIA i hasło logowania
- Modulacja FM
- Najgorszy język programowania
- Kol. sukces po polsku: firma Szumisie sp. z o.o.
- Chińska Telefonia 6G - Chcą Nas Sterować Elektrycznie - Jak Kukiełki w Teatrze Lalek!!!
- RS-485 ale automatycznie dwukierunkowy
- Leżakujące SSD gubią po roku dane
- kolorowy e-paper
- Sterownik kotła CO praca PWM
- Jakie baterie A23 i LR44?
- OLED SSD1306 - degradacja?
- Który symulator AVR jest ,,prawilny"?
Najnowsze wątki
- 2025-12-11 To już efekt Żurka czy coś jeszcze GORSZEGO?
- 2025-12-11 Policjanci w mieście Łodzi zmierzą ci prędkość z błędem mniejszym niż producent w laboratorium :-)
- 2025-12-11 Warszawa => Senior Java Developer <=
- 2025-12-11 Kolejny prezent
- 2025-12-10 hameryka
- 2025-12-10 Tak im zależy na wlasnym kraju. :-(
- 2025-12-10 Czy "hipoteka przymusowa" podpada (powinna podpadać) pod ochronę immunitetem poselskim? [Ziobro]
- 2025-12-10 Żurek po raz kolejny wykazał jaki poziom reprezentuje
- 2025-12-10 Gdańsk => Microsoft Dynamics AX/365 SCM Consultant - Service & Suppor
- 2025-12-10 Rzeszów => Konsultant ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce <=
- 2025-12-10 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-12-10 Chiny => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju produktu <
- 2025-12-10 Przekroczenie uprawnien
- 2025-12-10 China => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-12-10 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=




2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność