    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 5 Jun 2014 20:41:17 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P

    On Tue, 3 Jun 2014, MichaelData wrote:

    > Myjk wydumał(a) w news:1mimb02rbnblf$.dlg@myjk.org :

    Błąd.
    Dałeś sobie wmówić założenie, którego nie było, które *prawie na pewno*
    na niewielkim rondzie nie było spełnione, a które znakomicie przybliża
    nasz opis do przytoczonego tu wyroku, kiedy sąd jednoznacznie uznał,
    że przyspieszenie przez tego kto MIAŁBY pierwszeństwo, jakby jechał
    ze stałą prędkością i znalazł się wtedy na "kolizyjnym", NIE JEST czymś,
    co zobowiązany do ustąpienia pierwszeństwa ma wywróżyć z fusów.

    Pamiętasz dyskusję o wjeździe celem "remontu na czyjeś OC", na co
    znalazł się zapis z kamery?

    > Dokładnie taką sama sytuację mamy na omawianym rondzie :)

    Skąd ta pewność, że niebieski NIE PRZYSPIESZAŁ i to gwałtownie?

    Jaki byłby wyrok sądu, jakby niebieski turlał się 10 km/h, a w momencie
    wyprzedzania przez czerwonego depnął, i w ten sposób "skasował" luz
    który czerwony przewidział na przejechanie przed niebieskim?
    Mam na myśli rysunek Myjka, z tymi 500 metrami odstępu.
    IMO nie gra roli jak długo niebieski jechał te 10 km/h
    Za to fakt, że depnął w gaz wtedy kiedy był wyprzedzany, MA
    znaczenie dla samego faktu zaistnienia kolizji - bo warunkiem
    uznania wymuszenia jest zmuszenie do zmiany kierunku lub pasa
    (ale jak jedzie po swoim pasie, to rozważamy pierwszeństwo
    które ma NA TYM PASIE), albo... zmiany prędkości.
    A do braku wypadku trzeba BRAKU zmiany prędkości.
    Wymuszenia nie ma.
    Pasuje?

    pzdr, Gotfryd