eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySamochód dla biednych i dla bogatych też › Re: Samochód dla biednych i dla bogatych też
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.nl!feeder1.cambr
    iumusenet.nl!feed.tweak.nl!news.uzoreto.com!news.pop-hannover.net!news-feed.cs.
    net.de!193.141.40.65.MISMATCH!npeer.as286.net!npeer-ng0.as286.net!peer04.ams1!p
    eer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news
    .highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo
    -b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Samochód dla biednych i dla bogatych też
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <rt215c$1fi$1@news.icm.edu.pl> <rt23j0$63b$1$horizn@news.chmurka.net>
    <rt26f3$nqb$1@dont-email.me>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Tue, 5 Jan 2021 18:33:48 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.6.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <rt26f3$nqb$1@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 37
    Message-ID: <5ff4a2fd$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1609868029 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 503 83.142.196.21:64781
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 1956
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2689413
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 05.01.2021 o 18:08, ToMasz pisze:

    > i przy takim podejściu, nigdy nie będziemy eko.

    Dopóki będzemy jeździć autami na węgiel to nie będziemy eko.

    tesla pali 20 kWh na 100. Plus VAT, bo to 20kWh to na na akumulatorze.
    Na elektrowni będzie razy 1,23;) Więc wychodzi 24,6kWh

    Bełchatów wali w atmosferę w kilogramach na MWh:

    CO2 - 1080
    NOx - 1,35
    CO - 0,33

    To daje na km

    CO2 - 266 g
    NOx - 0,8 mg
    CO - 0,264 mg

    Dla porównnia norma euro5 dla benzyny

    CO - 1 g
    NOx - 60 mg

    Wniosek - jest o wiele lepszy w NOx w CO średnio lepszy (pięć razy) i
    gorszy jeśli chodzi o CO2. Teraz pytanie na ile to lepiej tak naprawdę.
    CO chyba nie jest żadnym problemem w tak homeopatycznych ilościach jak
    od transportu. NOx?

    Pozostaje kwestia pyłu... ale większość od transportu to wtórny
    podniesiony z gleby - ulice myć i będzie skuteczniej.


    --
    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: