  • Data: 2022-12-14 17:04:33
    Temat: Re: Smart gniazdko by Tuya
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 14 Dec 2022 11:46:15 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Możesz przerobić to urządzenie tak, aby nie wysyłało danych do
    > chmury,
    > Ja nie twierdze, że to dobre rozwiązanie, tylko podpowiadam, że
    > można to
    > zrobić całkowiecie inczej i pod własną kontrolą, może się przydać.

    Tak, wiem, jestem tego świadom. Natomiast z czasem nabieram
    przekonanie, że rozwiązania chmurowe nie są wcale takie złe, o ile
    dają dostęp do wszystkiego (szybkie API, storage danych) w
    backendzie. Po tygodniowej zabawie z Tuya dochodzę do wniosku, że
    jest to całkiem znośnie zrobione (pomijając ten zgrzyt z aplikacją w
    pewnej osobliwej konfiguracji sieciowej). Zrobienie własnego skryptu
    kontrolującego (przez chmurę) te gniazdka to kilka linijek w bash'u i
    łatwo zintegrować z własnym ekosystemem.
    Nie zawsze upierłabym się, że jedynie lokalny dostęp jest lepszy.
    Właściwe czemu? Mając rozwiązanie typu HA i tak musi być ono dostępne
    przez internet, stąd co za różnica czy włączamy gniazdko przez własny
    HA czy przez chmurę? Nie wiem jak jest w innych rozwiązaniach ale w
    Tuya działa to na prawdę szybko.
    Oczywiście zaraz się pojawi pewnie argument "a co jak chmura padnie".
    Myślę, że odpowiedzią na to pasuje puenta z kawału o tym jak Mosze
    martwił się o swoje pieniądze w banku.

    --
    Marek