  • 21. Data: 2010-02-23 02:19:54
    Temat: Re: Sprzedałem samochód - statystyka 4 lat
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > Haha, nie ma co doliczać, nigdy mandatu nie dostałem. Co ciekawsze, na
    33kkm
    > tylko raz mnie policja zatrzymała (za to z kogutem, nie ma totamto), mimo

    > statystycznie raz na 30km przejeżdżałem obok patrolu. Pewnie to jest tak
    jak
    > z "losowymi" kontrolami arabsko wyglądających indywidualiów na
    amerykańskich
    > lotniskach. Małe białe Peugeoty wyglądają uczciwie, niewinnie, praworządnie
    > i nie rzucają się w oczy. Kolega, który na tej samej trasie jeździł
    > czerwonym autem był kontrolowany regularnie :]

    To ja miałem 2 :)

    50zł, brak albo ubezpieczenia albo przeglądu - nie pamiętam.

    i 100zł - manewrowanie po białych paskach na oczach policji
    przez 2 minuty, bo się auto zmiescić nie chciało.

    Co do kontroli: lancia k - nie zatrzymują, nigdy ;)

    tak, btw. jej koszty to z 50zł/100km :) bo tam się mało psuje
    i częsci tanie, a klocki to na 70kkm są chyba.

    ale np nietrafiona xedos9: 250zł/100km :)

    pozdrawiam.

  • 22. Data: 2010-02-23 08:58:36
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2010-02-22 19:20, =Marcos= pisze:
    > Peugeota 106 kupiłem we wrześniu 2005 za 5000zł.

    > Razem: 13985zł czyli 42,37zł/100km.

    W 2001 kupilem escorta '98 z przebiegiem 65tys za 24tys (kombi,ghia z
    niemiec). Dolozylem jakies 5tys do napraw (sprzeglo, zawieszenie,
    przekladnia, szyba. opony etc.) + 9xOC (po ok 400zl) + 5tys na paliwo
    (przejechalem przez 9 lat 70tys :) - wiem, malo jezdze). Escorta moge
    sprzedac za jakies 5tys heheh.

    Wychodzi zatem 24000+5000+3600+5000-5000 = ok 33tys zl/65kkm =
    50zl/100km - troche wiecej niz u Ciebie.

    --
    jarek

  • 23. Data: 2010-02-23 12:14:22
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Peugeota 106 kupiłem we wrześniu 2005 za 5000zł.
    > Miałem go przez 4 lata i 4 miesiące, przejechałem około
    > 33kkm.
    > Wydałem w tym czasie:
    > 5301zł na paliwo
    > 5225zł na sprawy mechaniczne
    > 1959zł na sprawy urzędowe

    Kurde, kupować autoz zamiarem zapisywania każdego
    najmniejszego wydatku to już chyba lekkie zboczenie ;-)

    > Auto za mojej kadencji nie widziało myjni, a myte było
    > jakieś 3 razy.

    Nieźle ;-). Zakładając że ten trzeci raz był przed sprzedażą
    to średnią masz całkiem całkiem ;-))). Lakier już pewnie
    satyna :-)

    > Wnioski: edukujmy pochopną młodzież, że kupno auta
    > spalającego 20zł benzyny na 100km, to tak naprawdę wydatek
    > 50zł na 100km.

    Zakrzyknąłeś "eureka"? ;-))).

  • 24. Data: 2010-02-23 13:33:08
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> napisał w
    wiadomości news:hluu3j$v7o$1@mx1.internetia.pl...

    > No, nie jeździłem dużo. Auto było koniecznością wynikłą z cudowności
    > transportu publicznego na Śląsku.
    > Trasa 30km. Transportem publicznym w najlepszym wypadku 1:50h, w
    > najgorszym wypadku 2:45h. Samochodem w najlepszym wypadku 0:25, w
    > najgorszym wypadku 0:45.

    ale to raczej usprawiedliwialo by wiekszy przebieg, a nie tak niewielki.

    no i na mechanike dośćsporo kasy wydyales biorac pod uwage że to małe tanie
    autko,

    ja golfem II zrobiłem około 25000 i wymienilem amortyzatory przednie, świece
    zarowe, oleje, filtry, i kupilem opony zimowe, i koszty przez ponad 2 lata
    uzywania mialem stosunkowo niewielkie - za swiece dalem z 80 zl, amorki 200,
    olej 2 razy = 200 z kawalkiem opony ponad 400 tak że tobie wiele wyszło.

    aktualnym golfem III zrobilem ponad 12000 od lipca, może nnieco więcej.
    koszty też znikome - olej, klocki/tarcze, wymieniłem sonde lambda i
    centralke/reduktor gazu bo mi sie okazyjnie trafily;) wiec cyhcalem nowa
    sonde... by wszystko dzialalo jak njlepiej.

    tak że warto kupic wmiare dobrze utrzymane auto [jeden golf miał przy
    zakupie około 250000, aktualny przy zakupie miał około 213000],
    i mieć rozsądnych mechaników, i dostawców części, bo prawda też jest taka że
    zwyklego smiertelnika tną w dupe na wszystkim - jak sie nie znasz, to ci
    wymienimy wszystko i za taka kase ze....

    No, i zeby niebylo - oba pancerwageny to przypadek, nie jestem fanem;)
    akurat sie trafily od pewnych sprzedawcow.

    --
    Pozdrawiam, Bartek
    [SG] DresVAGEN golf III oklejony, zagazowany;)

  • 25. Data: 2010-02-23 14:52:18
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Nieźle ;-). Zakładając że ten trzeci raz był przed sprzedażą to średnią
    > masz całkiem całkiem ;-))). Lakier już pewnie satyna :-)

    Biały lakier był szarawo-matowo-porysowany już jak go kupiłem, więc mycie
    nie poprawiało estetyki w stopniu znaczącym :] A do sprzedaży nie myłem,
    wystarczy że rasowy pomruk silnika 954ccm działa na kupujących jak oczy kota
    ze Szreka.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.wyprawa.info

  • 26. Data: 2010-02-23 15:19:32
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Lukasz" <z...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:hlv175$ios$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> napisał w
    > wiadomości news:hluhv6$nsd$1@mx1.internetia.pl...
    >
    > to teraz ja (z głowy) Audi A6 2,5TDI:
    > 12 miesięcy użytkowania, 40kkm
    > -rozrząd 1800zł
    > -regeneracja pompy wtryskowej+ jakaś pierdułka przy okazji (nie pamiętam
    > co) 3400zł
    > -zawieszenie, hamulce - ok 2000zł
    > -napinacz paska alternatora -800zł

    .... :-)

    o patologiach nie rozmawiamy:-)

    PB, NMSP

  • 27. Data: 2010-02-23 15:53:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekkr" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    > U mnie najtaniej wychodzi Allianz Direct. Jeszcze taniej niz
    > tutaj kolega napisal.
    > Samo OC wyglada tak (przed chwila wyliczylem):
    > Marka pojazdu: LEXUS
    > Model pojazdu: IS 250 Kat.
    > Pojemność: 2500
    > Składka OC: 218,00 PLN

    No no, ze Allianz bywa tani to wiem, sam tam ubezpieczam [ale nie
    direct], ale zeby az tak ?

    Gdzie trzeba mieszkac zeby od 2.5l auta zaplacic 218 zl ?

    J.

  • 28. Data: 2010-02-23 20:14:09
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    > No no, ze Allianz bywa tani to wiem, sam tam ubezpieczam [ale nie direct],
    > ale zeby az tak ?
    >
    > Gdzie trzeba mieszkac zeby od 2.5l auta zaplacic 218 zl ?

    Nie trzeba mieszkac, wystarczy byc zameldowanym :)
    Odpowiedz: 39-300. Najdrozsze paliwo w Polsce, ale ubezpieczenie chyba
    najtansze.
    W pakiecie z AC, OC zaplacilem chyba troche mniej niz 200zl. A AC kupilem
    jak byla jakas promocja swiateczna - bez udzialu wlasnego 1450zł (max
    znizki).

  • 29. Data: 2010-02-23 20:18:19
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    > No no, ze Allianz bywa tani to wiem, sam tam ubezpieczam [ale nie direct],
    > ale zeby az tak ?
    >
    > Gdzie trzeba mieszkac zeby od 2.5l auta zaplacic 218 zl ?

    Ale gdzie indziej nie jest duzo drozej. Przed chwila przeliczylem stawke dla
    Krakowa i wyszlo 303zł.

  • 30. Data: 2010-02-23 23:28:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 23 Feb 2010 20:18:19 +0100, bartekkr wrote:

    >Ale gdzie indziej nie jest duzo drozej. Przed chwila przeliczylem stawke dla
    >Krakowa i wyszlo 303zł.

    No to we wrocku jeszcze drozej - 404 zamiast 329 zl mi wyszlo [pewnie
    jakies drobne znizki inaczej ustawilem].

    A za forda jeszcze drozej.

    Ciekawe czy to ma uzasadnienie w wypadkowosci ..

    J.