  • 51. Data: 2011-03-06 19:44:35
    Temat: Re: Średnia prędkość internetu w Polsce jest ponad 65 Mbps
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Sun, 06 Mar 2011 20:40:18 +0100, Slawek Kotynski napisał(a):

    > Co byś powiedział sklepowej, gdyby po zapytaniu o kolor pietruszki
    > powiedziała ci "Konsultacje kosztują! Idź se pan sam sprawdzić!" ?

    Celna uwaga. Co się ma bujać że mówi że biały a Ty natkę chcesz kupować.
    Jak się spytasz o rybosomy w pietruszce to też nie powie.

  • 52. Data: 2011-03-06 20:18:56
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-03-06 20:40, Slawek Kotynski pisze:

    > Co byś powiedział sklepowej, gdyby po zapytaniu o kolor pietruszki
    > powiedziała ci "Konsultacje kosztują! Idź se pan sam sprawdzić!" ?

    jak zapytasz o to, żeby ci poradziła, która odmiana jest smaczniejsza,
    to ci powie, że ta jest ostrzejsza, a ta łagodniejsza (przykład tylko).
    (co to jest "ostrzejsza" to już musisz sam wiedzieć)

    Jak klient zapyta ciebie: czym się różni pakiet 1Mbps od pakietu 2Mbps i
    czy nie będzie mu rwać voip, to też tłumaczysz, że pakiet 1Mbps ma
    przepustowość dwa razy niższą, ale ponieważ ma prędkość w drugą stronę
    (tzw. upload) 256kbps to voip będzie działał poprawnie na obu, ale
    różnica jest w dwukrotnej zmianie przepustowości i jakiejś tam zmianie w
    cenie (niekoniecznie dwukrotnej). I tyle. Taka "konsultacja" jest w
    normie. Ale nie musisz tłumaczyć zasad działania rynku i kto ja
    sprzedaje, za ile, nie robisz porównania z całą branżą itd.

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 53. Data: 2011-03-06 20:48:26
    Temat: Re: |rednia predko?a internetu w Polsce jest ponad 65 Mbps
    Od: "dzanus" <d...@p...onet.pl>

    > A jak będziesz miał cały czas 10V i Energa czy inny operator Ci powie,
    > że przecież możesz mieć do 230V to też będziesz szczęśliwy ? Jak dla
    > mnie to ustawodawca chce ukrucić właśnie takie rażące przypadki
    > oszukiwania klientów.

    Rozsądnie kolego ja zaniżyłem o 10V a Ty o 90% to jest duża różnica a tu MI
    chce dać 90% sprawności na coś co tak naprawdę mamy minimalny wpływ. Jaki
    mam wpływ na inne routery czy łącze operatorskie albo to, że łącze do
    serwera testowego bedzie przeciążone lub szalona koparka przekopie swiatełko
    i ruch pójdzie do serwera testowego np przez Australie a nikt nie ruszy dupy
    bo akurat jest długi weeekend a w dodatku nie ma dostępu do posesji bo Pan
    Zdzisio pojechał z rodziną na Wyspy Kanaryjskie pozostawiająć na placu do
    pilnowana stado wściekłych psów? I co założyć mam sprawę operatorowi koparki
    czy jakiemuś geodecie który zapomniał umieścić trasy przebiegania
    swiatłowodu na mapach? Siec Energa jest tylko jej własnościa nie wiem jak
    jest z wytwórcami ale pewnie Energa także po swoich "przewodach odbiera"
    zatem ma na to wpływ,operator internetu nie ma wpływu na sieć szczególnie
    ten mniejszy bez możliwości przebierania w dostawcach hurtowych.

    > Rynek rynkiem, ale trudno, żeby klient uwiązał się do oszusta i płacił
    > mu np. rok czy 2 lata, tylko dlatego, że właśnie rynek się reguluje sam.

    Okej ale jak byś przez to 90% czasu miał łącze na poziomie 20Mbit a przez
    10% czasu miał 18,5Mbit (nie wiem jak i dokąd mierzone bo to nierealne że
    wszedzie) to będziesz zadowolony czy chcesz za darmo? Albo inaczej operator
    jest ok ma jedną awarie która wychodzi poza to 10% i co też nie płacisz?
    Weźmy rapidshare czy youtube masz 20Mbit a nie wyciskasz też nie zapłacisz?
    Czekam na dokładne definicje pomysłów MI i zobaczymy co będzie.

  • 54. Data: 2011-03-06 20:56:56
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sun, 06 Mar 2011 21:18:56 +0100, crazy bejbi napisał:

> [...]
    > normie. Ale nie musisz tłumaczyć zasad działania rynku i kto ja
    > sprzedaje, za ile, nie robisz porównania z całą branżą itd.

    A ja sie właśnie zastanawiałem czy nie wprowadzić tanich pakietów - ale
    np bez Video (np Google TV, etc), tak aby operatorzy OTT nie
    wykorzystywali mojej sieci. Ciekawe czy takie usługi (szybkie i tanie - ale
    bez video) będą wogóle możliwe po wprowadzeniu takich regulacji.

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 55. Data: 2011-03-06 20:57:30
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Sun, 06 Mar 2011 21:18:56 +0100, crazy bejbi napisał(a):
    /.../
    > jak zapytasz o to, żeby ci poradziła, która odmiana jest smaczniejsza,
    > to ci powie, że ta jest ostrzejsza, a ta łagodniejsza (przykład tylko).
    > (co to jest "ostrzejsza" to już musisz sam wiedzieć)

    Ale nie powie na ogół ta smaczna a ta niesmaczna bo w Tobie nie siedzi.

> [...]
    > normie. Ale nie musisz tłumaczyć zasad działania rynku i kto ja
    > sprzedaje, za ile, nie robisz porównania z całą branżą itd.

    Nie tłumaczy TCP/IP, zasady dns-ów, napięcia na kablu itp. Jakie są
    napięcia na kablu Ethernetowym i natężenia swoją drogą?

  • 56. Data: 2011-03-06 21:01:38
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Sun, 06 Mar 2011 20:56:56 +0000, Verox napisał(a):
    /..../

> [...]
    > wykorzystywali mojej sieci. Ciekawe czy takie usługi (szybkie i tanie -
    > ale bez video) będą wogóle możliwe po wprowadzeniu takich regulacji.

    Zasadniczo słaby pomysł pod względem ideowym. Blokowanie ludziom
    określonych treści, które powinny być przeźroczyste dla operatora.

  • 57. Data: 2011-03-06 21:28:43
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sun, 6 Mar 2011 21:01:38 +0000 (UTC), Smok Eustachy napisał:
> [...]
    >
    > Zasadniczo słaby pomysł pod względem ideowym. Blokowanie ludziom
    > określonych treści, które powinny być przeźroczyste dla operatora.

    Zauważ że będzie to jasno powiedziane w ofercie.
    Przy masowym wzroście ilości usług video (choćby nasz rodzimy Korbank),
    które dostępne są po unicaście - za chwile będzie problem z overbookingiem.
    Telewizja to takie przykre medium, że używa pasma w sposób ciągły.
    Już w tej chwili operatorzy OTT sprowadzają isp do roli operatorów bit-stream
    nie płacąc za to grosza.

  • 58. Data: 2011-03-06 22:29:43
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 04 Mar 2011 15:12:21 +0100, Adam Paluch napisał(a):

    > i wtedy kto kupi taka usluge skoro "konkurencja daje 120Mbps" ? ;)
    Szybko przestanie dawac :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 59. Data: 2011-03-06 23:12:37
    Od: wm <...@w...pn>

    W tym artykule piszą:

    "Kulisiewicz: - Podobne rozwiązanie obowiązuje w Finlandii i jak
    dotychczas tamtejsi operatorzy radzą sobie."

    Skąd im to się wzięło i kto to jest ten Pan?

    Jedyne co mogę znaleźć to uniwersalna gwarancja dla każdego Fina dostępu
    do internetu w rozsądnej cenie.
    Za rozsądną cenę uznano 30-40E za 1mbit/s:

    http://articles.cnn.com/2010-07-01/tech/finland.broa
    dband_1_broadband-access-internet-access-universal-s
    ervice?_s=PM:TECH

    coś mi wygląda, że o internecie i jego cenach to my możemy Finów co
    nieco nauczyć...

  • 60. Data: 2011-03-06 23:57:11
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-07 00:12, wm pisze:
    > W tym artykule piszą:
    >
    > "Kulisiewicz: - Podobne rozwiązanie obowiązuje w Finlandii i jak
    > dotychczas tamtejsi operatorzy radzą sobie."
    >
    > Skąd im to się wzięło i kto to jest ten Pan?

    Jak Pan nie wiesz, kim jest Tomek Kulisiewicz, to Pan w piaskownicy
    siedzisz, a nie w biznesie.

    :P