  • Data: 2022-09-12 01:55:37
    Temat: Re: Środek do zabezpieczenia gwintów przed odkręceniem
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-09-11, Marek <f...@f...com> wrote:
> [...]
    -do-zabezpieczania-polaczen-gwintowych-srednio-demon
    towalny-niebieski_p802.htm

    > No dobra ale to co proponujesz to ja znam, działa to na zasadzie:
    > smarujesz śrubę, skręcasz, środek wiąże. A ja pytam o środek, który
    > posmarujesz śrubę, powstanie na niej powłoka, która wyschnie.
    > Następnie np. po roku można wkręcić taką śrubę i ta powłoka zrobi
    > swoje.

    Czyli spowoduje, że śruba się sama np. pod wpływem wibracji nie odkręci?

    > Kupując śruby (części zamienne) czasami właśnie są zabezpieczone taką
    > już wyschnięta powłoką.
    > Czy ten środek co proponujesz też może być użyty "na później"? Czy
    > wymaga od razu skręcenia zabezpieczanych tą metodą elementów?

    Zasadniczo wiele powłok np. poliuretanowych powinno dać tu radę. To
    czego potrzebujesz to z jednej strony coś, co tworzy elastyczną spoinę,
    z drugiej, ma jakąś w miarę rozsądną przyczepności np. do czystej stali
    (czy z czego tam te śruby). Powłoka musi być w miarę elastyczna (ale tez
    nie za bardzo), aby się nie pokruszyła podczas nakręcania i dawała się
    odkształcać właśnie elastycznie (a nie plastycznie, tj. nie
    płynęła).

    Kup więc jakiś klej na bazie PU, najlepiej rozpuszczalnikowy i spróbuj
    tym nałożyć cienka warstewkę.

    --
    Marcin