eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStatystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce › Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.91.230.58.69!n
    ot-for-mail
    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Date: Tue, 13 Apr 2021 11:24:51 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <s53o0u$eu6$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    References: <607294f7$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <s4u4po$v86$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6072bcdc$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <s4ueo7$bfr$1$Cav@news.chmurka.net>
    <607324e3$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <s4vbkq$3fi$1$Cav@news.chmurka.net>
    <s53eji$8dh$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <60754eb6$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <s53k4f$chk$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <s53kpf$cur$1$Cav@news.chmurka.net>
    <s53lpv$dlo$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <s53m7q$dqd$1$Cav@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: 91.230.58.69
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 13 Apr 2021 09:24:46 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="viktoriu";
    posting-host="91.230.58.69"; logging-data="15302";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.9.1
    In-Reply-To: <s53m7q$dqd$1$Cav@news.chmurka.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2693097
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-04-13 o 10:54, Cavallino pisze:
    > W dniu 13-04-2021 o 10:47, viktorius pisze:
    >> W dniu 2021-04-13 o 10:29, Cavallino pisze:
    >>
    >>>
    >>> A skąd dokąd i czym (elektrycznym)?
    >>> Bo w Polsce A jest ich wystarczająco.
    >>
    >> A1, z południa na północ. Czy to Polska A czy B, cholera wie. Przy tej
    >> trasie starczy ładowarek?
    >
    > Są co 10-20-50 km, więc tak.
    > Nawet niektóre darmowe.
    >
    OK, może i tak jest, nie będę sprawdzać.

    >>
    >>> Ale czasu oczywiście potrzeba więcej.
    >>>
    >>>> Hybryd nie uwzględniam, bo i tak po jakimś czasie jedzie się tylko
    >>>> na benzynie.
    >>>
    >>> A to coś złego, że w ice nie przeszkadza, a w hybrydzie tak?
    >>>
    >> Bo albo oszczędzamy i jesteśmy eko, albo tylko udajemy i jednak
    >> jedziemy na benzynie w trasie.
    >
    > Oszczędzamy w mieście.
    > Średnio spalanie zresztą jest naprawdę niskie.
    >
    A ile więcej płacimy na starcie?
    Kiedyś mówiono, ze diesle się nie nadają do miasta, bo sa nieuzasadnione
    ekonomicznie: cena zakupu vs oszczędności z nizszego spalania. Że trzeba
    kilometrów trzaskać, żeby sie zwróciło.
    Elektryki się jednak opłacają?


    >>> 500 km to niektórymi możesz przejechać na raz, więc to w ogóle żaden
    >>> problem.
    >>
    >> Zasięg 500 km z prędkościami autostradowymi?
    >
    > Nie.
    > Ze 140 km/h to maks 300 km.

    OK, czyli dla mnie jedno ładowanie na tej A1. Tylko długość przerwy na
    zasilenie auta w energię za duża. Tankowanie z dystrybutora plus kilka
    minut na rozprostowanie nóg mi wystarcza, żeby jechać dalej.

    >
    > Trzeba pomyśleć czy warto jechać trochę szybciej, ale dwa razy częściej
    > się ładować.
    > Jak masz Teslę i po drodze SC, gdzie staniesz na 20 minut 2 razy, to
    > może warto.

    Taaa, jasne, już lecę Tesle kupować, wolę tę kasę na dobry dom
    przeznaczyć. Auto ma być narzędziem do przemieszczania się z punktu A do
    B, w miarę tanio i niezawodnie. Tesla się w te założenia nie wpisuje.

    >
    >>> A godzinna przerwa na 500 km to bardzo duże minimum (albo dwie
    >>> krótsze), więc nie ma tematu problemów z ładowaniem.
    >>
    >> 6h w aucie, nawet nocą, jestem w stanie przejechać bez efektu
    >> przemęczenia.
    >
    > Być w stanie, a musieć to robić, to dwie inne sprawy.
    > Ja przejadę w dzień 1000 km jak trzeba, ale wolę 500 i to z przerwami.
    >
    Jak już pisałem, kolega "musiał" i dojechał do św Piotra na bramki. Mi
    za spieszno tam nie jest, wolę nie "musieć".
    Nie bez przyczyny zrobili przymusowe postoje dla kierowców ciężarówek,
    bo kilkadziesiąt ton plus zmęczenia równa się opóźnienie w reakcji. Ma
    to przeniesienie na metry w hamowaniu i sekundy w reakcji na sytuacje
    wyjątkowa na drodze.

    >
    >> Czy to średnia społeczeństwa, nie wiem. Reasumując, taką trasę robię w
    >> 6h.
    >
    > I w elektryku też zrobisz.
    > Tyle że się zatrzymasz na godzinę, albo dwa razy na pół.
    >

    Mamy inny punkt widzenia bo gdzieś tam pisałeś o córce 18 lat.
    Ja mam jedno pieluchowe i wolę jak najszybciej dojechać, z jak
    najmniejszymi przerwami, ale oczywiście bez szaleństw.
    Nie żebym narzekał, dziecko lubi jeździć, ale jechać. Przerwa w jeździe
    powoduje przebudzenie i losową reakcję na brak przesuwającego sie tła za
    oknem.
    Jak będę mieć dzieci dorosłe, to mogę się wybrać na wycieczkę starą
    jedynką przez Włocławek, Zgierz itd. Bez pośpiechu, relaksacyjnie.
    Wtedy elektryk się nada, bo przy 90km/h to mi znacząco zasięg wzrośnie :)

    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: