    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: System home asistant - trochę inaczej.
    Date: Thu, 23 Mar 2023 11:28:05 +0100

    On Wed, 22 Mar 2023 21:28:00 +0100, titanus wrote:
    > Czytając posty kilku adv userów, chciałbym zapytać czy ktoś myślał na
    > zrobieniem sobie systemu HA, ale całkowicie od podstaw.
    >
    > Dlaczego tak, skoro na rynku jest kilkanaście różnych pomysłów i to
    > kilka dopracowanych i zróżnicowanych? - bo mam taki pomysł...
    >
    > ...bo mam już dość ciągłego "włażenia mi w buty" przez ich wytwórców.
    >
    > Czego NIE CHCĘ - chmurowgo systemu lub czegokolwiek czego sam nie mogę
    > kontrolować i ustawić CAŁKOWICIE pod siebie - włącznie z kodem.

    Przecietny klient nie jest programistą i chce gotowy :-)

    A i Ty kiedys pomyslisz, ze przydałoby sie zdalne zarządzanie,
    i wraca problem serwera/chmury.

    > Czego oczekuję:
    > - Możliwości pracy CAŁKOWICIE lokalnej w ramach jakiejkolwiek sieci:
    > LAN, WIFI, czy RS-485 lub innej.
    > - Jednostki centralnej zarządzającej "klientami".
    > - NA RAZIE możliwości kontroli jako OPCJI przez sieć internetową w
    > formie dostępu zdalnego, rejestrowanego jako P2P lub vpn, ale to nie wymóg.

    A "zewnetrzny" adres IP masz? Stały?

    > - Możliwości połączeń klientów w formie bez i przewodowej.
    > - Identyfikacji klienta i jego możliwości w formie prostej tablicy.
    > - reakcji obustronnej na zdarzenia typu fail, oob, czy tl.
    >
    > Jednostka centralna nie musi mieć - póki co - wyszukanego menu czy

    Musi, bo juz widać, ze chcesz dowolne, czasem skomplikowane reguły.
    Moze i bez menu, ale z jakims jezykiem programowania.

    > super-duper wyświetlacza - najważniejsze jest stabilne działanie i
    > stosunkowo prosta i szybka konfiguracja zarówno klientów jak i samego CU.

    Srednio się da, szczególnie przy wifi :-)

> [...]
    > niekoniecznie kodowane)
    > - możliwością nieskomplikowanego dołożenia czegoś jeszcze w przyszłości
    > głównie np. prostego s-on/off'a
    >
    > To co powyżej musi być widoczne w CU jako CL i ustawiane przez CU
    > bezpośrednio w CL. Aktualne parametry CL dostępne mają być po odpytaniu
    > przez CU i zapisywane w pamięci CU jako lista aktywnych CLi.
    >
    > Jeśli chodzi o CU to sam procek może być jakiś bardziej wyszukany, PIC,
    > ATMEGA czy cokolwiek innego 32 lub 16 bitowego. W CLach wystarczy coś
    > energooszczędnego 8 bitowego ale z portem LAN lub wifi.

    Jest, ale brzmi jak ambitny projekt Open Source, z mnóstem pluginów.
    I jesli nie zainteresujesz powaznych producentów, to bedziesz musial
    hackowac ich urzadzenia/komunikacje/chmury.

    > Macie jakieś doświadczenia ?
    > P.S. - Tak domyślam się, że to może być całkowicie nieekonomiczne, ale 2
    > inne takie nieekonomiczne projekciki sobie zrobiłem i na razie jestem z
    > nich zadowolony.

    Zanim skonczyc całośc, to piec zmienisz :-)

    J.