  • Data: 2023-03-26 00:13:42
    Temat: Re: System home asistant - trochę inaczej.
    Od: Mirek <m...@n...dev> szukaj wiadomości tego autora

    On 25.03.2023 22:58, heby wrote:

    > Pierwszy z brzegu przykład dlaczego chcesz coś więcej niż tylko MQTT
    > broker:

    Ale gdzie ja napisałem, że chcę _tylko_ MQTT broker?

    > https://tinyurl.com/3vwhs7ra

    Ale że co? Ze niby powiadomienie jak pralka skończy prać - no co to za
    problem?

    > To jest właśnie ta część "smart".

    No a po cholerę jest tam Node-RED?

    > Tak, to zewnętrze coś to https://portmap.io/

    No czyli potrzebne konto, zewnętrzny punkt awarii, możliwość wycieku
    danych... jak zewnętrzny broker.

    > Jeśli ktoś się straszliwie upiera, to za pojedyncze złotówki miesięcznie
    > możesz w sieci mieć własny serwerek na linuxie w jakiejś szafce na
    > Islandii, z numerkiem badź portem publicznym.

    Ja akurat mam, ale nie w tym rzecz.
    Kiedyś można było mieć nawet za darmo Linuxa w sieci, ograniczeniem była
    jedynie liczba procesów.

    > Skoro padł internet, to zewnatrzny broker nie dowie się, że ktoś chodzi
    > po ogródku i nie umożliwi załaczenia automatycznie światła, kamery i
    > alarmu.

    Ale czy ty zrozumiałeś: "zewnętrzny broker służy do wymiany komunikatów
    z użytkownikiem poza domem"?

    Wewnątrz masz swojego brokera i do tego zewnętrznego robi się bridge.
    Nikt normalny nie robi automatyzacji "w chmurze", a już na pewno
    połączenia wyłącznika z lampą - przez myśl by mi to nie przeszło -
    aczkolwiek ja już dawno mówiłem, że niedługo bez internetu nie spuścimy
    nawet wody w kiblu i jak widać jesteśmy coraz bliżej tego momentu.

    > Ja nie mam, ale znam człowieka co ma. Odpalił, skonfigurował i zajął się
    > innymi sprawami.

    Ja mam inne pytanie - czy odpalisz, skonfigurujesz jakiemuś laikowi HA i
    zajmiesz się innymi sprawami?

    --
    Mirek.