    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: TAMRON i duzy FF na krotkiej ogniskowej
    Date: Fri, 15 Jan 2010 02:36:59 -0800 (PST)

    On 15 Jan., 07:38, "michalzz" <s...@U...poczta.fm> wrote:
    > Witam. Prosze o porade uzytkownikow Tamrona. Czy jesli aparat lapie
    > wyraznego FRONT FOCUSA na najnizszej ogniskowej, a wraz z jej wydluzeniem AF
    > trafia bardziej celnie to czy takie szklo da sie w 100% wyleczec z takiej
    > przypadlosci wykonujac kalibracje? W chwili obecnej moge wymienic obiektyw
    > na inny, jednak nie chcialbym tego robic, bo ogolnie szklo mi sie podoba.
    > Tamron 17-50 VC pod Canonem 500d. Dzieki za pomoc, jesli ktos przerabial w/w
    > temat i podpowie z jakim skutkiem przebiegla kalibracja.
    >
    > pozdr.

    ta rzecz jest nieusuwalna.
    w c500 d niewiele mozesz naprawde zrobic.
    nie ufallbym w tym zakresie warsztatowi.

    kazdy obiektyw ma nieco inna tendencje do pracy AF w zaleznosci od
    ogniskowej.
    problem w tym aby tak usatwic obiektyw aby statystycznie blad
    ostrzenia na wszystkich ogniskowych byl najmniejszy. Tak by wyniki
    pomirow / nastwy oscylowaly wokol wartosci prawidlowej.
    przy duzej rozdzielczosci obiektywu , jej spadek wskutek malego
    bledu ostrzenia moze byc na tyle maly iz praktycznie nie ma to
    znaczenia , ew widac dopiero w skali 100%.

    z nastepnym obiektywem moze byc to samo , albo w druga strone.
    to absolutny przypadek.

    dobre nastrojenie jest rzecza skomplikowana
    tutaj zobacz wykresik jaki ejaja robila mi L ka

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/PomiarObiekt
    ywow#5309777840074086258

    ale tego 500d nie wyprowadzisz.-

    a w zakladzie to kwestia czy mechanik sqma o co chodzi i czy bedzie
    chcial nawet na zasadzie prob i bledow dostroic.

    jak robiles probe ?
    w jakim swietle ?

    przeprowadz testy w swietle bialym .
    przy swietle zarowym AF canona wyraznie ma tendencja do skracania . i
    nic , absolutnie nic nie mozna zrobic.
    ( zakladac filtry konwersyjne -jak za krola cwieczka ? ? )
    Moze w swietle bialym calosc przesunie sie do tylu i bedzie lepiej ?

    Sam wczoraj padlem mala ofiara tej cechy canona - skracanie odleglosci
    pomierzonej AF ze spadajaca temp barwy.

    POwtorz test w innych warunkcha oswietleniowych zeby miec pewnosc -
    praca AF pod aps-c w cXXXd to ruletka .