  • 1. Data: 2012-02-15 12:17:14
    Temat: TV cyfrowa i kablowa
    Od: "ela" <e...@g...pl>

    Bardzo prosze o wyjaśnienie następujacej sprawy:
    mam tv kablową (analogową), słysze powszechne zapowiedzi że od 2013r ma być
    tylko tv cyfrowa.
    Słyszę często że ma być dużo więcej programów, słyszę pojęcie multipleksy.
    Jak się to będzie miało do tv kablowej? TV kablowa dostarcza mi określoną
    ilość programów - co sie dla mnie zmieni w związku z tą zmianą od 2013r?
    Może mogę zrezygnować z kablówki - ale co dalej?

    Może to nie jest do końca pytanie do tej grupy, ale na pewno państwo sie
    orientujecie.

  • 2. Data: 2012-02-15 12:32:52
    Temat: Re: TV cyfrowa i kablowa
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > Jak się to będzie miało do tv kablowej? TV kablowa dostarcza mi określoną
    > ilość programów - co sie dla mnie zmieni w związku z tą zmianą od 2013r?

    W pewnym przybliżeniu można przyjąć, że cyfrowy jest internet. Można tam
    nawet telewiję oglądać, ale przeważnie tylko programy regionalne i duże
    darmowe. Nie ma technicznych przeszkód aby dalej korzystać z kablówki. Stary
    telewizor będzie wymagał "pudełka" i będą pewne ograniczenia w jakości. To
    się jeszcze wszystko klaruje.

  • 3. Data: 2012-02-15 16:55:06
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 15.02.2012 r. 13:32, wt pisze:

> [...]
    > Stary telewizor będzie wymagał "pudełka" i będą pewne ograniczenia w
    > jakości. To się jeszcze wszystko klaruje.
    Przeciwnie, jest wyklarowane, jeśli idzie o TV naziemną.
    Zmiana ma polegać na wprowadzeniu standardu DVB-T (Digital Video
    Broadcasting-Terrestrial = naziemna) w miejsce dotychczasowej tv analogowej.
    Urządzenie set-top box lub wspierający otv są owszem wymagane do odbioru
    telewizji naziemnej (przez antenę na dachu).
    To _nie dotyczy_ kablówek, które od zawsze mają swobodę wyboru, czy
    pozostawią kanały analogowe (zapewne zostawią, czyli dla odbiorcy nic
    się nie zmieni, poza niedostępnością ew. innego zestawu programów dla
    cyfrowej DVB-Cable).

  • 4. Data: 2012-02-15 17:42:48
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    Witam
    W 2013, zniknie - przestanie być nadawany sygnał naziemnej telewizji
    analogowej. Co do planów operatorów kablówek, to musisz zapytać swojego
    operatora, jakie ma plany. Więcej szczegółów i informację jak odbierać tv
    cyfrową naziemną znajdziesz tu: http://cyfryzacja.gov.pl/
    PP

  • 5. Data: 2012-02-15 21:00:42
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "ela" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Bardzo prosze o wyja?nienie następujacej sprawy:
    > mam tv kablow? (analogow?), słysze powszechne zapowiedzi że od 2013r ma
    > być
    > tylko tv cyfrowa.
    > Słyszę często że ma być dużo więcej programów, słyszę pojęcie multipleksy.
    > Jak się to będzie miało do tv kablowej? TV kablowa dostarcza mi okre?lon?
    > ilo?ć programów - co sie dla mnie zmieni w zwi?zku z t? zmian? od 2013r?
    > Może mogę zrezygnować z kablówki - ale co dalej?
    >
    > Może to nie jest do końca pytanie do tej grupy, ale na pewno państwo sie
    > orientujecie.

    Teoretycznie sytuacja kablówek nie zmieni sie, natomiast w praktyce zmieni
    się ogromnie.
    Zaletą kablówek obecnie jest dostarczanie kilkudziesięciu programów dobrej
    jakości, -wiecej i lepiej niz to robi TV analogowa.
    Po wprowadzeniu platform cyfrowych wszystkie programy będa doskonałej
    jakości i bedzie ich kilkadziesiąt, - cześć (ok 20 ) bezpłatnych i
    kilkadziesiąt płatnych.
    Nie będzie więc potrzeby płacić dodatkowych opłat operatorom kablówek skoro
    w podobnej (albo lepszej) jakości odbierać będzie można kilkadziesiąt
    programów bezpłatnych, a jesli będzie któs miał specjalne zyczenia to pod
    konieć 2011 ruszą płatne dodatkowe programy.
    Liczba zainteresowanych kablówkami w naturalny sposób spadnie i jesli szybko
    nie znikną one całkowicie to pozostana (w co watpię) jako medium niszowe.
    Dodatkowo cios zada im wprowadzenie TV mobilnej.
    Kto się teraz nie "załapie" na cyfryzację to zniknie z rynku. Dlatego
    rządzacy korzystają z okazji i nie wpuszczają TV Trwam na platformę cyfrową
    aby ją wyeliminowac, tak samo jak wczoraj Putin kazał zamknąć "Echo Moskwy".
    W obu przypadkach ten sam powód,- obie stacje krytykują władze.

  • 6. Data: 2012-02-22 11:22:43
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Po wprowadzeniu platform cyfrowych wszystkie programy będa doskonałej
    > jakości i bedzie ich kilkadziesiąt, - cześć (ok 20 ) bezpłatnych i

    Na razie mowa jest o 3 multipleksach, więc skąd informacje że będzie ich
    kilkadziesiąt? Na razie jest ich 15 (część nie działa, część jest
    powtarzana - TVP1 i 2 i Info, cześć jest duplikowana w wersji HD - TVN i
    Polsat).

> [...]
    > kilkadziesiąt programów bezpłatnych, a jesli będzie któs miał specjalne
    > zyczenia to pod konieć 2011 ruszą płatne dodatkowe programy.

    Mamy już 2012 i nic takiego nie ma miejsca. No chyba że z satelity. 500
    kanałów po arabsku :-)
    Mit o świetnej jakości cyfrowego nadawania jest częściowo mitem. Tam, gdzie
    odbiór sygnału (czy to cyfrowego, czy analogoweo) jest poprawny, tam jakość
    będzie lepsza (ale o rewolucji trudno mówić). Tam gdzie sygnał analogowy był
    zaszumiony może okazać się, że cyfrowego nie będzie wcale, bo poziom szumów
    i utraconych w związku z tym pakietów będzie zbyt duży. Czasem to widać np.
    na TV Puls i wygląda to podobnie jak przy "przycinaniu" obrazu odtwarzanego
    z Internetu.

> [...]
    > cyfrową aby ją wyeliminowac, tak samo jak wczoraj Putin kazał zamknąć
    > "Echo Moskwy". W obu przypadkach ten sam powód,- obie stacje krytykują
    Tu znów mit i mieszanie polityki do techniki. O. Rydzyk nie ma żadnego
    probelmu, żeby wykupić miejsce w multipleksie - cała afera powstałą dlatego,
    że TV Trwam chce uzyskać koncesję bezpłatną i o to jest walka. Jeśli
    zapłaci - będzie traktowany jak każdy inny nadawca komercyjny i nikt nie
    będzie miłą jak go "blokować".
    Poza tym sam sobie zaprzeczasz - skoro będzie kilkadziesiąt programów
    cyfrowych, to dlaczego Trwam miało by nie być? :-)
    I nie chodzi o żadne załapywanie się, ale o zasady biznesowe i opłaty za
    emisję w kolejnych pakietach (multipleksach). Kwestia cyfryzacji samego
    sygnału jest banalna, bo w zasadzie urządzenia są już cyfrowe i nawet nie ma
    czego konwertować (tzn. sygnału analogowego na cyfrowy). Podejrzewam, że
    wręcz jest odwrotnie - sztucznie podtrzymuje się kanały analogowe przez
    konwersję sygnału cyfrowego na właśnie analogowy.
    T.

  • 7. Data: 2012-02-22 16:08:10
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Cały ten post , czy to z powodu ignorancji piszacego, czy jego złej woli nic
    nie ma wspólnego z rzerczywistością! I tak:

    Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kilkadziesiąt? Na razie jest ich 15 (część nie działa, część jest
    > powtarzana - TVP1 i 2 i Info, cześć jest duplikowana w wersji HD - TVN i

    Na multipleksach planuje się wprowadzić co najmniej 49 kanałow, patrz
    informację firmy odpowidzialnej za ich nadawanie:
    http://forum.emitel.pl/viewtopic.php?f=47&t=1644

    > Mamy już 2012 i nic takiego nie ma miejsca. No chyba że z satelity. 500
    > kanałów po arabsku :-)

    No a 1-szy etap wprowadzania multipleksu na zakończyć się w 2013 r.

> [...]
    > Czasem to widać np. na TV Puls i wygląda to podobnie jak przy
    > "przycinaniu" obrazu odtwarzanego z Internetu.

    Mitem natomiast całkowitym jest to, że masz jakiekolwiek pojęcie o kwestiach
    technicznych;-))
    Jakośc sygnały cyfrowego i jego odporność na zakłócenia, wbrew temu co
    wypisujesz, jest wielokrotnie wieksza od sygnału analogowego, patrz choćby
    ponownie na cytowany wyżej link Emitela, czyli firmy emitującej w Polsce
    sygnał radiowy i TV.

> [...]
    > Jeśli zapłaci - będzie traktowany jak każdy inny nadawca komercyjny i nikt

    To już jest całkowite, nazywając po imieniu, kłamstwo! - odmowa udzielenia
    koncesji TV Trwam NIC nie ma wspólnego z kwestią chęci, lub jej rzekomego
    braku
    do opłacenia koncesji przez tę telewizję. M. in. własnie to, że Krajowa
    Rada Tv i Radiofonii nie przeprowadziłą przetargu na koncesję jest jednym z
    wielu zarzutów, jaki TV Trwam podniosła w swojej skardze skierowanej dziś do
    Sądu Admionistracyjnego. Zresztą w swojej odmowie KRTViR ani słowem nie
    wspominała o sprawie rzekomej niechęci TV TRwam do wnoszenia jakiejkolwiek
    opłaty!!
    Ponadto całkowitym kłamstwem jest też, że rzekomo , jak piszesz, cyt. "O.
    Rydzyk nie ma żadnego probelmu, żeby wykupić miejsce w multipleksie",
    przecież rozdysponowano już WSZYSTKIE obecnie istniejące kanały?

    > Poza tym sam sobie zaprzeczasz - skoro będzie kilkadziesiąt programów
    > cyfrowych, to dlaczego Trwam miało by nie być? :-)

    No własnie? -oto jest pytanie na które jedyną odpowiedzią jest istnienie
    motywowanej politycznie złej woli po stronie KRTVi R !
    TV Trwam jest jedyną w Polsce telewizją odważającą się krytykować obecne
    władze, a więc dla niej niewygodną i dlatego, mimo już nadesłanych 1mln
    600tys podpisów protestujących przeciwko tej decyzji, mimo listu
    kilkudziesięciu redaktorów naczelnych protestujących przeciwko tej de-facto
    cenzurze, mimo stanowiska episkopatu Polski władze idą w "zaparte".
    Dlatego tez w głownych mediach praktycznie o tym masowym ruchu sprzeciwu
    przeciwko tej decyzji nic nie pisza i np. masowych manifestacji sprzeciwu
    nie pokazują i pewno dlatego tez wysłałes tu ten swój całkowicie
    wprowadzający w błąd post!

  • 8. Data: 2012-02-23 17:15:37
    Temat: [OT] Re: TV cyfrowa i kablowa
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 22.02.2012 r. 17:08, p 47 pisze:
    <snips />
    > Mitem natomiast całkowitym jest to, że masz jakiekolwiek pojęcie o
    > kwestiach technicznych;-))
    Trolling.

> [...]
    > wypisujesz, jest wielokrotnie wieksza od sygnału analogowego, patrz
    > choćby ponownie na cytowany wyżej link Emitela, czyli firmy emitującej
    To nie jest referencyjne źródło.

    <snips />

> [...]
    > "O. Rydzyk nie ma żadnego probelmu, żeby wykupić miejsce w
    > multipleksie", przecież rozdysponowano już WSZYSTKIE obecnie istniejące
    Rzeczywiście, wygląda na to, że w MUX1/2 narzucono arbitralną listę
    dopuszczonych kanałów:
    <https://pl.wikipedia.org/wiki/Naziemna_telewizja_cy
    frowa_w_Polsce#Multipleksy_telewizji_cyfrowej_w_Pols
    ce>

    Czyli przysłowiowy "polityczny przewałek".

    Uważam, że rozwiązaniem byłoby pirackie nadawanie niekoncesjonowanych
    programów (akurat TV Rydzyka najmniej mnie osobiście interesuje;
    niezależne media bez hipokryzji i kościelnej wizji świata są w Internecie).

    > TV Trwam jest jedyną w Polsce telewizją odważającą się krytykować obecne
    > władze
    TV Trwam nie jest jedyną telewizją krytykującą władze/-ę. Jest tylko
    masową.

  • 9. Data: 2012-02-24 09:29:39
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > ponownie na cytowany wyżej link Emitela, czyli firmy emitującej w Polsce

    Jest wyższa, to nie znaczy, że jest taki sygnał w ogóle odporny na
    zakłócenia. To są mity, które wciska się ciemnocie. Tam, gdzie sygnał
    analogowy jest mocno zaszumiony, cyfrowy będzie po prostu "kwadratową
    czkawką", bo nie będzie wystarczająco dużo pakietów poprawnie przesłanych do
    rozkodowania. I nie muszę teoretyzować - widzę to czasem we własnym TV.

> [...]
    > Rydzyk nie ma żadnego probelmu, żeby wykupić miejsce w multipleksie",
    > przecież rozdysponowano już WSZYSTKIE obecnie istniejące kanały?

    No przecież ma ich być więcej? Sam to pisałeś. Kilkadziesiąt podobno...
    Chodzi o tu i teraz - faktycznie wyślizgali go bez mydła, a kulisów nie
    znam. Nie wiem, w jaki sposób przyznawano te koncesje, bo zdaje się nikt
    tego nie wyjaśnił (brano pod uwagę kasę za nią czy jeszcze coś innego?).

> [...]
    > przeciwko tej decyzji nic nie pisza i np. masowych manifestacji sprzeciwu
    > nie pokazują i pewno dlatego tez wysłałes tu ten swój całkowicie

    Problem w tym, że nie zawsze większość musi mieć racje. Zrób referendum, czy
    ludzie chcą dłużej pracować albo mieć podniesione podatki...
    Dziwi mnie tylko jedno - przyznano koncesje stacjom, które nic nie nadają
    (ATM), albo powstały na tydzień przed przyznawaniem koncesji.
    Uważam, że w eterze powinny być reprezentowane różne opcje, o ile nie
    narusząją porządku konstytucyjnego i dobrych obyczajów i prawa. Mimo że
    niektórych nie cierpię, to taki Palikot czy komuchy też mogą mieć swoje tv.
    Zresztą i tak pewnie by się nie utrzymały (casus Trybuny Ludu)... Dopiero
    byłoby ciekawie.
    Ps. Z rozrzewnieniem wspominam Radio Tirana, które odbierałem na swoim
    tranzystorku. Nadawali po polsku. Fajnie było posłuchać o "klice Gierka" i
    "bandzie Breżniewa". :-) To bynajmniej nie żart - było takie radio obok
    Wolnej Europy czy Głosu Ameryki. To stąd zapamiętałem tamtejszego kacyka,
    którego sławili - Enwera Hodżę (czy jak to się tam pisało)... :-)
    T.

  • 10. Data: 2012-02-24 09:32:58
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > Wolnej Europy czy Głosu Ameryki. To stąd zapamiętałem tamtejszego kacyka,
    > którego sławili - Enwera Hodżę (czy jak to się tam pisało)... :-)

    To warto przeczytać:
    http://www.wprost.pl/ar/290395/Radio-Tirana/

    :-)