eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTaka ciekawostkaRe: Taka ciekawostka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!1.us.feeder.erj
    e.net!3.eu.feeder.erje.net!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!border1.nntp.am
    s1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostra
    da.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Taka ciekawostka
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <sm3k72$kn3$1$horizn@news.chmurka.net> <141qqa6smwnkm$.dlg@myjk.org>
    <618fc403$0$536$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <6190cbb6$0$532$65785112@news.neostrada.pl> <aho0jwwwxd6v$.dlg@myjk.org>
    <61916031$0$529$65785112@news.neostrada.pl> <j...@m...org>
    Date: Mon, 15 Nov 2021 14:23:17 +0100
    Message-ID: <1j3wt47alfofv.azsp0gt991hu$.dlg@40tude.net>
    Lines: 56
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.151.5
    X-Trace: 1636982597 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 535 83.30.151.5:50450
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2699141
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 15 Nov 2021 09:39:52 +0100, Myjk wrote:
    > Sun, 14 Nov 2021 20:14:55 +0100, J.F.
    >> Ogolnie jednak wiadomo, ze bateria SIE DEGRADUJE.
    > To że bateria się degraduje to jest oczywiste, ale nie tak jak wam się
    > tutaj wydaje, że przy 100tkm jest już bezużyteczna. Najlepiej pokazują to
    > baterie w HEV Toyoty, np. starutkich Priusach, gdzie cykli ładowania i
    > rozładowywania to są grube tysiące.

    Tam byly baterie NiMH, wiec nie ma co wnioskowac o li-ion na ich
    podstawie.

    Z mojego doswiadczenia - male ogniwa NiMH sie degraduja.
    Jedne szybciej i mocniej, drugie mniej.

    Ale ... czy w takim Priusie zauwazysz, ze baterii zostala polowa, czy
    cwierc ?

    >> Byc moze twoja wyjatkowo malo ... co Ty masz - Mitsubishi?
    >
    > Nie wyjątkowo, pojmijcie to w końcu i wbijcie sobie do głowy raz a dobrze.
    > Awarie baterii się zdarzają, zdarzają się źle napisane softy (jak u mnie),
    > tak samo jak zdarzają się awarie i błędne oprogramowania spaliniaków -- ale
    > nie jest to żadna reguła.

    No coz - telefon Siemens baterie zajezdzal w ~2 lata.
    Moze zly soft.

    W Nokii bateria nie do zdarcia.
    W SE, w Samsungu - wymienialem, ale po kilku latach.

    Kilka lat na samochod ... troche malo.

    >> Jeszcze jedna sprawa - skoro soft obniza uzyteczna pojemnosc baterii
    >> ...
    >> spisek producentow, czy bateria sie jednak degraduje ... w sposob
    >> wymagajacy obnizenia uzywanej pojemnosci baterii ?
    >
    > Nie producentów, tylko producenta -- a konkretnie grupy programistów. Żaden
    > inny producent takiego fakapu nie ma.

    no coz - jest seria scalonych "monitorow baterii", produkowanych
    obecnie przez TI i stosowanych np w laptopach,
    i zdaje sie, ze tam jest zaszyty podobny mechanizm obnizania
    pojemnosci. Moze komus zalezy na tym, ze jak komputer deklaruje
    jeszcze 100km zasiegu, to zeby te 100km bylo, a nie stanal 5 km przed
    stacja :-)

    Wiec nie tylko jedna grupa programistow.

    > W Leafie bateria siędegraduje, bo
    > pały zrobiły baterie chłodzone powietrzem, zwyczajnie jest to zła
    > konstrukcja a nie wina samej baterii.

    No widzisz - nie tylko programisci spiskuja :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: