-
Data: 2021-12-05 14:55:04
Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]niedziela, 5 grudnia 2021 o 09:55:45 UTC+1 cef napisał(a):
> W dniu 2021-12-04 o 20:38, Zenek Kapelinder pisze:
> > sobota, 4 grudnia 2021 o 12:01:15 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
> >> W dniu 04.12.2021 o 03:06, Zenek Kapelinder pisze:
> >>> To wyobraź sobie, jeśli masz odpowiednią podstawową wiedzę o
> >>> spawaniu, ile pierdolenia by było jak by zamiast łączenia szyn jak na
> >>> filmie trzeba by je pospawać.
> >> W ogóle sobie nie wyobrażam pospawania tak grubego elementu, który
> >> zresztą jest narażony na zmęczenie przecież, bo jak jedzie pociąg, to
> >> pod każdym kołem zmienia się obciążenie w te i we wte w połowie miedzy
> >> kołami. Myślę, ze z tego powodu wcześniej to skręcano.
> >>
> >> --
> >> Robert Tomasik
> > Jeśli idzie o spawanie to szyna kolejowa wcale nie jest taka gruba. Dali by radę
ale czas się liczy i spawanie termitwe jest zwyczajnie szybsze. Żeby zrobić jakiś
znaczący odcinek torów potrzeba by było mnóstwo wykwalifikowanych spawaczy, spawarek,
urządzeń do obróbki cieplnej. Łączenie terminowe mogą robić ludzie po przyuczeniu.
Samochodów nie składaja w fabrykach mechanicy pojazdowi tylko ludzie z przyuczenia.
> >
> Mam kolegę pracującego w firmach obsługujących roboty
> torowe i przy tych wszystkich maszynach torowych istotna jest powtarzalność
> procesów a nie możliwość stawiania byle kogo do obsługi tego.
> Jak zaczniesz zatrudniać ludzi, to zauważysz, że ci którzy mają
> wykonywać najprostsze prace cierpią na syndrom resetu w bramie
> zakładu i następnego już nie wiedzą jak sobie radzić z tym
> co opanowali wczoraj i byle kto nie obsłuży tego należycie.
Ty masz kolegę co mówił a ja zatrudniałem pracowników i co to jest reset na bramie
jak to ładnie określiłeś jest mi bardzo dobrze znane. Prawdziwa historyjka. Facet
który w zakładach remontujących ciężarówki przykrecal od nastu lat kabinę do ramy
twierdził że po tylu latach praktyki jaki by nie był w pracy pijany to ramę i tak
dobr,e przykręci. Człowiek łączący szyny to taki sam fachowiec jak ten od
przykręcania ram. Ktoś inny mu tak przygotował prace że nie musi myśleć a od
pilnowania jest brygadzista. Jego syndrom bramy nie dotyczy. Ma założyć formę na
szyny. Ma w formie podgrzać szyny. Ma nad formą ustawić jednorazowy pojemnik z
mieszanką i przejechać draską po łebku patyczka co odpala mały wielki piec. Ma
zapalić fajkę a jak wypali ma rozbić formę i wstępnie przecinakiem i młotem obróbce
odlew. Po nim, jak wystygnie, przychodzi ktoś kto całe życie szlifuje szyny po
łączeniu i jaki by nie był pijany w pracy to da radę oszlifować.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.21 15:49 WM
- 05.12.21 17:22 cef
- 05.12.21 21:22 a a
- 05.12.21 21:34 a a
- 05.12.21 22:15 WM
- 05.12.21 22:20 Zenek Kapelinder
- 05.12.21 22:22 Zenek Kapelinder
- 05.12.21 22:46 a a
- 05.12.21 23:19 Zenek Kapelinder
- 05.12.21 23:31 a a
- 06.12.21 02:03 Zenek Kapelinder
- 06.12.21 07:23 J.F.
- 06.12.21 11:56 a a
- 06.12.21 12:27 J.F
- 06.12.21 12:35 a a
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=