eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaTermitowe spawanie szyn w torze bezstykowym › Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
  • Data: 2021-12-05 17:22:35
    Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2021-12-05 o 14:55, Zenek Kapelinder pisze:
    > niedziela, 5 grudnia 2021 o 09:55:45 UTC+1 cef napisał(a):
    >> W dniu 2021-12-04 o 20:38, Zenek Kapelinder pisze:
    >>> sobota, 4 grudnia 2021 o 12:01:15 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
    >>>> W dniu 04.12.2021 o 03:06, Zenek Kapelinder pisze:
    >>>>> To wyobraź sobie, jeśli masz odpowiednią podstawową wiedzę o
    >>>>> spawaniu, ile pierdolenia by było jak by zamiast łączenia szyn jak na
    >>>>> filmie trzeba by je pospawać.
    >>>> W ogóle sobie nie wyobrażam pospawania tak grubego elementu, który
    >>>> zresztą jest narażony na zmęczenie przecież, bo jak jedzie pociąg, to
    >>>> pod każdym kołem zmienia się obciążenie w te i we wte w połowie miedzy
    >>>> kołami. Myślę, ze z tego powodu wcześniej to skręcano.
    >>>>
    >>>> --
    >>>> Robert Tomasik
    >>> Jeśli idzie o spawanie to szyna kolejowa wcale nie jest taka gruba. Dali by radę
    ale czas się liczy i spawanie termitwe jest zwyczajnie szybsze. Żeby zrobić jakiś
    znaczący odcinek torów potrzeba by było mnóstwo wykwalifikowanych spawaczy, spawarek,
    urządzeń do obróbki cieplnej. Łączenie terminowe mogą robić ludzie po przyuczeniu.
    Samochodów nie składaja w fabrykach mechanicy pojazdowi tylko ludzie z przyuczenia.
    >>>
    >> Mam kolegę pracującego w firmach obsługujących roboty
    >> torowe i przy tych wszystkich maszynach torowych istotna jest powtarzalność
    >> procesów a nie możliwość stawiania byle kogo do obsługi tego.
    >> Jak zaczniesz zatrudniać ludzi, to zauważysz, że ci którzy mają
    >> wykonywać najprostsze prace cierpią na syndrom resetu w bramie
    >> zakładu i następnego już nie wiedzą jak sobie radzić z tym
    >> co opanowali wczoraj i byle kto nie obsłuży tego należycie.
    > Ty masz kolegę co mówił a ja zatrudniałem pracowników i co to jest reset na bramie
    jak to ładnie określiłeś jest mi bardzo dobrze znane. Prawdziwa historyjka. Facet
    który w zakładach remontujących ciężarówki przykrecal od nastu lat kabinę do ramy
    twierdził że po tylu latach praktyki jaki by nie był w pracy pijany to ramę i tak
    dobr,e przykręci. Człowiek łączący szyny to taki sam fachowiec jak ten od
    przykręcania ram. Ktoś inny mu tak przygotował prace że nie musi myśleć a od
    pilnowania jest brygadzista. Jego syndrom bramy nie dotyczy.


    Jak byś zatrudniał, to byś zauważył, że syndrom bramy czy resetu dotyczy
    właśnie najczęściej tych najprostszych prac. Też mogę opisać kilka
    historyjek warsztatowych jak pracownik zapomina po tygodniu czego się
    nauczył wczoraj.
    Spawanie ze skrzynką/spoiwem na szynie jest po to, żeby zawsze było tak samo
    a nie żeby obsługiwać to mogła małpa.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: