-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Date: Wed, 5 Jun 2019 13:35:16 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 55
Message-ID: <qd89e4$d36$1@node2.news.atman.pl>
References: <a...@n...neostrada.pl>
<5ce286a8$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <qccirf$jfd$1@dont-email.me>
<qcdji5$mns$1@news.icm.edu.pl>
<5cea618f$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
<qcdqni$2d3$1@node2.news.atman.pl>
<5cea863d$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
<qceb6f$hgo$1@node2.news.atman.pl>
<5ceabf6f$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
<qcelo2$r6j$1@node2.news.atman.pl>
<5...@g...com>
<qchebj$sb5$1@news.icm.edu.pl>
<5cee3c2f$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<qcn0ur$r55$3@news.icm.edu.pl>
<5cf00f20$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
<qcpnta$a81$1@news.icm.edu.pl>
<5cf10720$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
<qd3ucv$3r8$1@news.icm.edu.pl>
<5cf6bb3a$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
<qd6o1q$iu3$1@news.icm.edu.pl>
<5cf77c6a$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
<5cf7815c$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
<5cf7a469$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1559734533 13414 46.21.210.209 (5 Jun 2019 11:35:33 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 5 Jun 2019 11:35:33 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.7.0
In-Reply-To: <5cf7a469$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 190605-0, 2019-06-05), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2657898
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-06-05 o 13:15, T. pisze:
>>>>> A poza tym - co w sytuacji gdy pasy są niewidoczne? Np. gdy jest
>>>>> breja pośniegowa?
>>>>
>>>> Każde rozwiązanie gdzieś kończy się. Dlatego nie poprzestaje się na
>>>> jednym.
>>>>
>>>>> Mam wrażenie, że soft do Tesli nie zostanie udostępniony, a jesli -
>>>>> to za cenę ładnych kilku tys. USD od sztuki.
>>>>
>>>> A te druciki przy drogach to ile będą kosztowały? A sprzęt do nich ile?
>>>
>>> A wiesz ile kosztuje linia kolejowa?... :-)
>>> Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
>>> wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
>>> wzmacniacz. Przy koszcie budowy drogi to koszt pomijalny albo na
>>> poziomie jednego przejechania pługiem zimą.
>>> Już teraz stosuje się masowo pętle indukcyjne przed skrzyżowaniami do
>>> wyzwalania świateł na semaforach - drobne nacięcie na drut w asfalcie
>>> i to działa, nie są to niebotyczne koszty.
>>> T.
>>
>> Mamy XXI wiek. Drutu wszędzie nie zakopią.
>> Kamery to podstawa.
>> Spójrz z punktu widzenia komputera, który przetwarza informację. Co
>> dostaje z pętli indukcyjnej a co z kamery albo z kilku kamer.
>>
>> Cały czas mam na myśli autonomię.
>>
>> Robert
> Ps. Tu masz mniej więcej o co mi chodzi - to już uczniowie konstruują.
> https://www.youtube.com/watch?v=lnP32gzHdvI
> Tylko nie po linii, ale po drucie, bo linie mogą się wytrzeć. Wraz z
> obecnymi w autach radarami to rozwiązanie jest skuteczne i tanie.
> Takie prowadzenie pojazdu skonstruuje każdy student automatyki za
> grosze. Rozwiązanie bazujące na analizie obrazów z kamer kosztuje pewnie
> miliony i tylko kilka firm stać na badania w tym zakresie.
> Zwróć uwagę, że podobne rozwiązania (podobne, nie identyczne) już
> istnieją - są to pociągi prowadzone automatycznie, bez maszynisty. Rolę
> "prowadnika" przyjęły tu szyny, natomiast w autach musiałoby to być
> realizowane inaczej - ja właśnie optuję za przewodem.
> I kolejna uwaga - pewnie za jakiś czas w jezdniach będzie znacznie
> więcej drogiej infrastruktury - choćby zasilanie elektryczne pojazdów
> (indukcyjne lub przewodowe).
Prace ziemne dla zakopania kabla w dodatku pod asfaltem w skali całego
kraju wyniosą pewnie więcej niż kilka niezależnych systemów autonomii.
A te systemy już względnie tanio da się przenieś z innego kraju do naszego.
Więc sugeruje robić to co dotychczas czyli czekać jakie skuteczne
metody wypracują inni. A potem inwestować w adaptacje do naszych
warunków dla dobrych i sprawdzonych rozwiązań.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 05.06.19 14:24 T.
- 05.06.19 14:35 T.
- 05.06.19 14:49 RadoslawF
- 05.06.19 14:52 RadoslawF
- 05.06.19 15:58 WS
- 05.06.19 19:04 T.
- 06.06.19 00:24 kk
- 06.06.19 00:28 kk
- 06.06.19 09:56 T.
- 07.06.19 22:26 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-19 Zakrzewo => SAP HCM Consultant <=
- 2025-07-19 Poznań => Konsultant SAP HCM <=
- 2025-07-19 Poznań => SAP HCR Consultant <=
- 2025-07-18 celnicy pobili policjanta
- 2025-07-18 Warszawa => Technik IT - Konfiguracja i Wsparcie Sprzętowe <=
- 2025-07-18 Warszawa => Specjalista ds. Sprzętu IT i Wsparcia Technicznego <=
- 2025-07-18 Białystok => Kotlin Developer <=
- 2025-07-18 Warszawa => Sales Director (Cloud solutions) <=
- 2025-07-18 Spalinowa trauma
- 2025-07-18 Polska => Senior Key Account Manager <=
- 2025-07-18 Białystok => Programista Kotlin <=
- 2025-07-18 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-07-18 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-18 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-18 Lublin => Delphi Programmer <=