    From: GreGG <g...@s...uci.agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Trasa Kraków - Budapeszt. Pytania o winiety.
    Date: Fri, 19 Feb 2010 06:48:00 +0100

    W dniu 2010-02-18 21:21, Lew2 pisze:
    > Mam przebyć trasę Kraków - Budapeszt i z powrotem. Będę jechał
    > samochodem osobowym do 3,5 t. Wygląda, że najszybciej i najkrócej jest
    > cały czas jechać drogą o numerze międzynarodowym E77 czyli przez
    > przejście graniczne w Chyżnem. Numery krajowe na Słowacji zmieniają
    > się, ale momentami idą tam numery dróg 59 i R1, co według poniższej
    > mapy wymaga winiety.
    > http://slowacja.hej.pl/sl-auto-mapa.jpg

    Daj sobie spokój z winietą.

    Jak wjedziesz do Bańskiej Bystricy takim długim wiaduktem, zaraz za nim,
    przy centrum handlowym zjedź w prawo potem na światłach w lewo i kieruj
    się znakami na Zvolen.
    Przejedziesz wiaduktem nad drogą szybkiego ruchu, potem ślimak
    poprowadzi Cię do trasy idącej wzdłuż autostrady jej lewą stroną (tzn.
    po prawej będziesz miał pas idący do Bańskiej). Droga prowadzi wzdłuż
    autostrady przez lotnisko, zaraz potem już jest Zvolen.
    Nie jedź przez miasto, tylko kieruj się na obwodnicę, tak jak nawigacja
    (jeśli ją masz) Ci pokaże.

    > Według tej mapy z kolei:
    > http://www.pzmtravel.com.pl/projects/pzmtravel/file/
    2010/Wegry/mapka%20platnych%20drog%20na%20Wegrzech.j
    pg
    > wygląda na to, że do Budapesztu wjadę drogą numer 2, która potem
    > przekształca się w M2, a potem w obwodnicę Budapesztu M0. Kolor dróg
    > pomarańczowy i żółty wg legendy na tej mapie nie wymaga winiety dla
    > samochodów do 3,5 tony. Pytanie tylko czy mapa jest wiarygodna i
    > aktualna.
    > 3) Czy ktoś może to potwierdzić, że do Budapesztu da się wjechać bez
    > winiety?

    M2A i M0 są bez winiety. M2A, którą będziesz jechał od Vac, pozwoli Ci
    albo wjechać do Budapesztu końcówką autostrady M3 od wschodu, albo od
    północy przez Dunakeszi, lub od razu nowym mostem na drugą stronę i od
    strony Budy. Zależy gdzie w Budapeszcie chcesz się zatrzymać.