  • Data: 2020-08-11 19:01:01
    Temat: Re: Trwałość sprzętu, jak to jest?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:rgufun$44a7$...@p...wsisiz.edu.pl..
    .
    J.F. wrote:

    >Zobacz sobie kondensator 3.3mF/jakieś napięcie ELWA i obecne.
    >Nowe są dramatycznie mniejsze.

    Chodzilo mi raczej o to, ze jak z obliczen wychodzilo, ze potrzebny
    jest kondensator 3.3mF, to sie wstawialo taki, moze 4.7mF, moze 6.8
    ... ale nie wiekszy.

    Dzis w przetwornicy na 200kHz to jaki jest potrzebny ?

    Hm, tak sobie licze ... przy pradzie 1A i czasie 5ms - polowa
    polokresu sieci, to jest 5mC.
    1V tetnienia z kondensatorem 5mF.

    Jakie napiecie tetnienia akceptujemy np w 50W wzmacniaczu ? :-)

    Albo w radiomagnetofonie co bierze 1A 12V?

    Dzis ... ile akceptujemy np w 19V zasilaczu do laptopa ?

    A ile w 5V ładowarce do telefonu ?

    Bo mi wychodzi, ze 10mV przy 4A i 100kHz wymaga 2mF ... nie pomylilem
    sie gdzies ?
    Tyle, ze elektrolit tego nie wygladzi.

    > Dawniej, to one byly ledwo cieple.

    >Ilość ciepła wydzielonego w kondensatorze wynika z ESR i stratności
    >dielektrycznej.

    A od czestotliwosci nie ?
    Hm ... jak napiecie stale, to prad nie plynie, wiec jakie straty, ale
    skoro filtrujemy 100Hz, to jednak plynie spory prad.
    Niby taki sam jak przy 100kHz ...

    J.