-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: ii <i...@o...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [Twizy] Minął rok
Date: Wed, 18 Nov 2020 14:59:26 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 54
Message-ID: <rp39cv$lml$1@news.icm.edu.pl>
References: <rp12ua$46f$1@news.icm.edu.pl>
<5fb45171$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
<rp33jl$ei7$1@news.icm.edu.pl> <rp34pk$ecq$1$Cav@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: s201pc206.mmj.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1605707999 22229 89.174.201.206 (18 Nov 2020 13:59:59 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 18 Nov 2020 13:59:59 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.4.3
In-Reply-To: <rp34pk$ecq$1$Cav@news.chmurka.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2687580
[ ukryj nagłówki ]W dniu 18.11.2020 o 13:41, Cavallino pisze:
> W dniu 18-11-2020 o 13:20, ii pisze:
>> W dniu 17.11.2020 o 23:40, Marcin N pisze:
>>> W dniu 2020-11-17 o 18:56, ii pisze:
>>>> Rachunek mi wystawiono za rok ładowania Twizy. 170zł. Nie wiem czy
>>>> na raty tego nie rozłożyć...
>>>
>>> Twizy kosztuje 53 tys zł. Szyby dodatkowo 1700, alarm 1500.
>>> Silnik o mocy 17 KM (maluch miał 21), zasięg 100 km, prędkość
>>> maksymalna 80 km/h, długość 2.34m, szerokość 1.40m, masy nie
>>> znalazłem, pomieści 2 osoby.
>>>
>>> Gdyby nie ta cena...
>>>
>>
>> No najtańszy elektryk. Ceny kolejnych rozpoczynają się od 100 tys zł.
>
> Nieprawda.
> Elektryczne skrzyżowania skuterów z samochodami, w rodzaju Twizy, też
> bez szybkiego ładowania, możesz znaleźć na otomoto taniej niż Twizy.
Możesz też Twizy porównać z hulajnogą. Natomiast kiedy mowa o
samochodzie elektrycznym to jednak niczego tańszego od Twizy nie ma. A
droższe, tak jak napisałem, zaczyna się od 100 tys zł. Jest jeden
chiński ... zapomniałem dokładnej nazwy który coś 90 tys kosztuje, ale w
ogóle nie istnieje na rynku więc nie bardzo jest sens o nim wspominać.
No i ten Citroen, AMI czy jakoś tak, ale on też chyba jeszcze nie
zaistniał, zresztą jest do carsharingu tylko.
>
> A od 100 tys zaczynają się samochody elektryczne.
> W miarę normalne i nadające się do normalnej jazdy na każdej drodze.
Nie bardzo normalne. Nie da się z Warszawy wybrać na morze w długi
łikend. Bo nawet jak się nad to morze dojedzie to już można mieć problem
z powrotem. Korek do ładowarki już dziś. O tym już pisaliśmy. Wspominam
tylko dlatego, że z perspektywy zwykłego użytkownika nie ma w nich
niczego normalniejszego od Twizy. Po prostu za większe pieniądze więcej
się dostaje. Może gdyby porównać z Teslą byłoby inaczej. Ale to kolejna
półka cenowa. W ogóle całe to gadanie o cenach w salonie nie ma sensu
jak ktoś jeszcze nigdy niczego w salonie nie kupił i kupić nie zamierza.
Większość tutaj nie kupuje nowych i tylko myśli, że jakby z nieba spadło
to w końcu sobie kupią. No ale przecież nie spadnie. Wszystko co może
się zmienić to to, że zamiast kupić samochód, wynajmą go długoterminowo.
>
> Porównujmy porównywalne, a nie Twizy do Citigo.
> Bo tak tak jakbyś porównywął Aixama do benzynowego Citigo - całkowicie
> to bez sensu.
Ja nie porównuję. Wy porównujecie. Ja po prostu napisałem że za
ładowanie zapłaciłem 170zł :-) Oczywiście jakoś odniosłem się do
przedstawionych porównań, ale to raczej dlatego, że jakieś absurdalne
kalkulacje widzę.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.11.20 15:25 Cavallino
- 18.11.20 16:13 ii
- 18.11.20 16:55 nadir
- 18.11.20 17:01 Marcin N
- 18.11.20 17:56 ii
- 18.11.20 20:03 ToMasz
- 19.11.20 01:43 ii
- 19.11.20 07:45 Cavallino
- 19.11.20 07:47 Cavallino
- 19.11.20 12:04 T.
- 19.11.20 12:36 Cavallino
- 19.11.20 15:09 RadoslawF
- 19.11.20 19:41 Marcin N
- 20.11.20 00:36 ii
- 20.11.20 00:38 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
Najnowsze wątki
- 2024-05-24 Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- 2024-05-24 Wiewiórki, szczury i myszy...
- 2024-05-24 Warszawa => QA Manager <=
- 2024-05-24 Warszawa => AI Specialist <=
- 2024-05-24 Zabrze => Analityk biznesowo-systemowy <=
- 2024-05-24 Ulm => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-24 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-05-24 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-05-24 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-24 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Contractor <=
- 2024-05-24 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Kontraktor <=
- 2024-05-24 Warszawa => Cybersecurity Consultant <=
- 2024-05-24 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-05-24 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-05-24 Re: Ambasador USA zdradza: TVN Style nie jest firmą Unii Europejskiej :-)