  • Data: 2021-05-04 19:55:39
    Temat: Re: Tworzywa sztuczne odporne na 200-300 ° C
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 4 maja 2021 o 15:12:51 UTC+2 J.F napisał(a):

    > Ale co sie dzieje tej powloce, ze "zaczyna przywierac"?
    >
    > I jeszcze mnie to "water-based" ciekawi ... moczyc w wodzie trzeba?
    >
    > A mniej inzynieryjnej strony - dawniej, to sie z kielbasy tluszcz
    > wytapial. A teraz jakies cos, co na ogniu brązowieje, gestnieje i sie
    > klei.
    oferty:
    elnia-nieprzywieraj%C4%85ca/dp/B016MBRBGQ/
    > Przebitka niezla.
    > Koszty transportu z USA, czy "bo tak" ?
    >
    > J.
    Kiedyś używało się cygańskich patelni. Myk polegał na tym że wytwarzało się na takiej
    patelni powloke z węgla. Robiła ta powłoka za warstwę uniemożliwiającą przywieranie
    potraw. Jak byłem mały to w domu była taka patelnia. Pamiętam że skuteczność powłoki
    jaka na niej była była bardzo wysoka. Do tego uszkodzona warstwa była
    samonaprawialna. Jedyne ograniczenie to że nie powinno się przy myciu używać metod
    które mogłyby zeskrobać cienka warstwę węgla.