  • 21. Data: 2009-07-03 14:41:39
    Temat: Re: Tylko się nie śmiejcie...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PcmOL napisał:

    > O ile chińskie kW nie odbiega znacząco od naszego.
    > 2kW ma opalarka do farby - włosów bym nią nie suszył na pełnej mocy.

    Zwykle są dwa biegi. Na pełnej mocy faktycznie zachowuje się jak opalarka.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2009-07-03 14:43:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PcmOL napisał:

    > Jeszcze niedawno kupowałem halogeny 150W i 500W. Fajne, bo 2 w 1.
    > W zimie robiły za światło i grzanie jednocześnie.
    > Czy to już zabronione?

    Halogeny nie. Podobno są mniej groźne dla Planety od zwykłych żarówek.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2009-07-03 15:31:42
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    > Pozdrawiam
    > i dziekuje za szybka odpowiedz bo COS zrobic musze...

    Kup na bazarze za 55 zł grzałkę nurkową o mocy 1 kW. Wygląda jak taka
    grzałka do herbaty, tylko 10 razy większa. Sprzątaczki grzeją tym wodę w
    wiadrach do zmywania podłóg. Wkładasz grzałkę do wanny, spokojnie
    nagrzewasz. Jak już woda jest OK, wyłączasz grzałkę, wyjmujesz z wanny i
    wsadzasz dziecko.

    Tylko nie grzej wody razem z dzieckiem w wannie, bo jak to mawiają
    amerykanie, shit happens. Zawsze może być przebicie.

  • 24. Data: 2009-07-03 15:38:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

> [...]
    > w wiadrach do zmywania podłóg. Wkładasz grzałkę do wanny, spokojnie
    > nagrzewasz. Jak już woda jest OK, wyłączasz grzałkę, wyjmujesz z wanny

    Ja wiem, że to drobnomieszczańsie nawyki, ale ciepła woda lecąca
    z osobnego kranika w ścianie ma swoje zalety. Jak człowiek
    przyzwyczajony, to mu ciężko bez tego.

    Jarek

    --
    Siedzę sobie na komisariacie,
    Przy swieżo zaparzonej herbacie,

  • 25. Data: 2009-07-03 20:53:26
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 3 Jul 2009 14:12:16 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski
    napisał(a):

    > Jeszcze nie aresztują za to? Zdaje się, że jakoś na dniach miał
    > wejść w życie zakaz sprzedaży żarówek o mocy większej niż 100W.
    > A może nawet równej 100W.

    ...i wszystkich żarówek mlecznych. Czas gromadzić zapasy :(
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 26. Data: 2009-07-03 21:02:03
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Oraz rozwiązanie wymagające poszukania po sklepach: ściemniacz
    > oświetlenia (o ile tylko dostaniesz taki potrafiący wysterować 2kW).

    I to jest IMHO najlepsze rozwiązanie. Pełny wypas regulacji mocy.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 27. Data: 2009-07-03 21:09:35
    Od: "Remek" <w...@n...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" napisał:

    > ... bo sprawa jest poważna.

    Słyszałeś o takim wynalazku jak autotransformator?

    Remek

  • 28. Data: 2009-07-03 21:31:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    badworm napisał:

    > ...i wszystkich żarówek mlecznych. Czas gromadzić zapasy :(

    Na to akurat już wymyślono metodę:

    http://www.topdizajn.pl/design/euro_condom_na____zar
    owki_

    Ja byłem przez dłuższy czas przekonany, że zakaz ma obejmować żarówki
    powyżej pewnej mocy *z wyjątkiem* mlecznych. W tym by była jakaś logika
    -- jak ktoś potrzebuje punktowego źródła światła, to ma halogeny. Ale
    duża mleczna kula jest niezastąpiona. Jednak tu faktycznie nie chodzi
    o żadną logikę, o potrzeby estetyczne, o to co ludziom jest potrzebne,
    tylko jakiś skończony idiota musiał zakomunikować światu, że niczego
    nie rozumie i na niczym się nie zna.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2009-07-03 21:42:29
    Od: Grzegorz <g...@o...net>

    On 3 Lip, 22:53, badworm <n...@p...pl> wrote:

    > ...i wszystkich żarówek mlecznych. Czas gromadzić zapasy :(
    > --
    > Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]post{kopek}pl
    > GG#2400455 ICQ#320399066

    Jeszcze raz chcialem wszystkim podziekowac, szczegolnie za dodaniei mi
    odwagi przed wlozeniem
    wtyczki do gniazdka z pajeczyna przy bojlerze :)
    Wszystko dziala OK.
    Obylo sie nawet bez osobnego obwodu do zasilania silnika farelki.
    Poszla na 115V.
    Termostat w bojlerze tez zadzialal. Mysle ze krytyczny dla ukladu byl
    moment samego wlaczenia
    bojlera, gdy grzalka byla zupelnie zimna i plynal duzo wiekszy prad.
    Wtedy pobierana moc
    znacznie przekraczala 2kW a licznik az tak tolerancyjny nie jest..
    znosil to przez 5-6 sekund
    po czym wywalal <PRZEC.2000> i rozlaczal obwod. A rozgrzac nie ma jak
    (o moze po setnym
    razie by w koncu przeszlo) bo zimna woda od razu studzi grzalke...
    Ale w szeregu z farelka uklad dziala - nagrzanie 50 litrow do 60st
    zajelo mu 4 godziny
    a do tego pranie przy farelce momentalnie wyschlo :) Tylko ta sauna..
    no nic pare dni
    sie przemeczymy, a Energa (nasz ZE) obiecala potraktowac sprawe w
    trybie przyspieszonym
    i moze juz w przyszlym tygodniu wydadza "nowe warunki przylaczenia" na
    5kW a cala zmiana
    poelagac bedzie na podpisaniu aneksu, zaplaceniu 3 x 220zl za
    zwiekszenie mocy przylaczeniowej
    i.,,, wygenerowaniu kodu ktory sobie wbije i wtedy licznik wylaczy sie
    dopiero przy
    <PRZEC.5000>

    Fajne doswiadczenie, zona jest pod wrazeniem :)))
    Normalnie na chlopski rozum jak ktos zobaczy 2 urzedzia po 2000W
    podlaczone na raz
    bo 1 x 2000 wywala licznik to sie w glowe puknie :)

    Pozdrawiam
    Grzegorz.

  • 30. Data: 2009-07-03 21:54:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Remek napisał:

    > Słyszałeś o takim wynalazku jak autotransformator?

    Co innego słyszeć, a co innego mieć w domu w pudełku ze starymi
    szpulkami od nici i szprychami rowerowymi, o których zwykle
    wspominał Adam Słodowy. A nie sądzę, by zakup autotransformatora
    2kVA był w tym przypadku uzasadniony. Natomiast można spróbować
    z transformatorem do halogenów. Pierwotne uzwojenie normalnie
    do prądu, a wtórne szeregowo z odbiornikeim w przeciwfazie.
    Obniżenie napięcia 230V o 12V powoduje spadek mocy na odbiorniku
    o 10%. Może wystarczy. Potrzebne jest trafo o mocy 200W, więc nie
    takie duże i niezbyt drogie.

    W swoim czasie niektórzy robili interesy sprzedając takie urządzenia
    tym, którzy obawiali się, że prąd z Unii o napięciu 230V wykończy
    ich ukochaną pralkę albo lodówkę.

    --
    Jarek